رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی خبر داد:

استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه‌ها و فرمانداری‌های استان‌ برای برگزاری اردوهای راهیان نور، تسهیل حمل و نقل و تامین زیرساخت‌ها همکاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در جلسه پشتیبانی اعزام راهیان‌نور در استانداری که با حضور فرمانداران و مدیران استانی برگزار شد؛ بیان کرد: اردوی راهیان نور یک سرمایه‌گذاری فرهنگی است که نباید با دید هزینه‌ای به آن نگاه کرد؛ نگاه باید فرهنگی باشد و در این زمینه کار اساسی انجام شود‌.

وی کرد: برنامه‌ریزی برای این حرکت فرهنگی باید درست، به‌موقع، منظم و با محتوای غنی انجام شود که در این صورت با برگزاری این اردوها از انجام خیلی از برنامه‌های دیگر اخلاقی، امنیتی و پرداخت هزینه‌ها برای آن‌ها پیشگیری می‌شود.

وی گفت: هفت فرمانداری شهرستان‌های اراک، ساوه، محلات، دلیجان، زرندیه، خمین و شازند که از نظر صنعتی و اقتصادی در موقعیت مناسب مالی قرار دارند و از منابع خوبی برخوردار هستند؛ طبق نامه‌‌ای از سوی استانداری ملزم به کمک و مساعدت برای ساخت، بازسازی و بهسازی زیرساخت‌ اردوگاه‌های استان مرکزی واقع در خرمشهر و اندیمشک شدند.

استاندار مرکزی افزود: از آن‌ها انتظار می‌رود در ارتقاء سطح کیفی محل اسکان زائران دریغ نکنند. فرمانداران شهرستان‌های دیگر نیز در زمینه تامین هزینه حمل و نقل، تهیه غذا و میان‌وعده‌ها با کمک شهرداری‌ها و خیرین متعهد عهده‌دار تهیه آن‌ها شوند‌.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد هزینه دریافتی از دانش‌آموز و آورده‌ی آن‌ها طبق سال گذشته و افزایش داده نشود ضمن این‌که کمیته امداد و بنیاد علوی هزینه اعزام دانش آموزان تحت حمایت خود را به طور کامل پرداخت نمایند.

استاندار مرکزی افزود: از مصوبات جلسه امروز این‌که نمایندگان و مسئولان دانشگاه‌ها در جلسه متعهد به پرداخت مابقی هزینه دانشجویان خود شدند. از مسئولان این قسمت هم توقع می‌رود که بر توسعه اعزام دانشجویان اهتمام ورزند؛ خانواده‌ها نیز فرزندان خود را جهت حضور پررنگ در این مناطق  تشویق کنند.

وی بر ایمنی سفر و اعزام بدون هیچ حادثه‌ی جاده‌ای تاکید کرد و گفت: پلیس راهور و معاونت عمرانی و حمل و نقل جاده‌ای اهتمام خود را بر ایمنی سفر و اعزام‌ها بگذارند.

۹ هزار زائر دانش‌آموز و دانشجو به سرزمین‌ نور اعزام می‌شوند شوند

در ادامه فرمانده سپاه‌ روح‌الله گفت: بهترین و زیباترین نقطه عطف اردوهای راهیان نور تحول فکری و فرهنگی دانش‌آموزان است.

سردار مرتضی عمومهدی تصریح کرد: در یک اردوی چهار روزه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و بازدید از یادمان‌های شهدا می‌توان بهترین بهره‌برداری فرهنگی را به دست آورد و یک سازندگی شخصیتی در دانش‌آموزان انجام داد.

وی گفت: امسال ۲۷۱ دستگاه اتوبوس برای اعزام اعلام آمادگی کردند که برآورد می‌شود ۱۹ هزار زائر دانش‌آموز و دانشجو به سرزمین‌ نور اعزام شوند. از این تعداد ۸ هزار نفر آن دانش‌آموز و ۳ هزار آن دانشجو و مابقی آن عموم مردم هستند‌.

فرمانده سپاه روح‌الله عنوان کرد: برای اعزام این تعداد زائر ۱۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که برای تامین آن همکاری و مساعدت دستگاه‌های استان را نیاز دارد. باید همه مدیران و مسئولان متولی در برگزاری چنین رویداد اثرگذاری پا در عرصه گذارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار