رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فعال فرهنگی و اجتماعی ساوه مطرح کرد:

فعال فرهنگی و اجتماعی ساوه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 200 برنامه با رویکردهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با محوریت مساجد در ساوه برگزار می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نارخبر؛ پایگاه ریحانه النبی (س) شهرستان ساوه به عنوان یكی از پایگاه‌های نمونه و اسوه شهرستان ساوه است، به همین بهانه، پای صحبت کبری تندرو فعال فرهنگی و اجتماعی پایگاه اسوه ریحانه النبی(س) نشستیم و برایمان از فعالیت‌ها و افتخارات این پایگاه مطالبی را بیان کرد.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

فرمانده پایگاه بسیج ریحانه النبی(س) اظهار کرد: از سال ۱۳۹۹ حضور جدی ما در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و شروع فعالیت پایگاه می‌گذرد و در این مدت، با توجه به اینکه حدود۶۰ درصد جمعیت پایگاه را جوانان تشکیل می‌دهند، فعالیت‌های مجموعه را به صورت هدفمند با محوریت تربیت جوانان مؤمن انقلابی انجام داده‌ایم.

 

تندرو، با اشاره به اجرای بیش از۲۰۰ برنامه در سطح پایگاه و محله بیان کرد: اعضای پایگاه، با رویکرد مسجدمحوری در محله، درهفت عرصه فعالیت مؤثر و مستمر دارند و در سال گذشته نیز در جشنواره اسوه حائز رتبه برتر شده‌اند.

 

وی افزود: در پایگاه ما تعداد هشت سرگروه صالحین تربیت شده است تا فعالیت‌های تربیتی خود را در عرصه‌های مختلف در گروه‌های صالحین و برنامه‌های تربیتی پیگیری کنند.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

وی برگزاری حلقه‌های صالحین با رویکرد‌های مختلف مانند آموزش قرائت قرآن، بیان احادیث، بیان سیره شهدا و احکام و یا برنامه‌هایی مانند پاسخگویی به شبهات، فعالیت در فضای مجازی، مباحث علمی، جلسات مشاوره تخصصی و شغلی و... را از دیگر برنامه‌های این پایگاه بسیج عنوان نمود.



تندرو در ادامه در مورد نحوه اجرا حلقات صالحین گفت: عملکرد حلقه صالحین اقدام بسیار خوبی است که تیم تعلیم و تربیت پایگاه هر هفته آن را برگزار می‌کند و بسیجیان اعم از جوان و نوجوان و پیشکسوتان دور تا دور هم در یک محفل صمیمی کنار هم می‌نشینند که ضمن انتقال تجارب بزرگان بسیجی محل به بسیجیان نوجوان، راجع به امورات مختلفی در این حلقه بحث و تبادل نظر می‌شود که این کار دیدگاه بیسجیان را نسبت به مسائل روز کشور و همچنین امورات روشن و آگاه می‌سازد.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

وی ادامه داد: در جهت کارگشایی از امور بسیجیان، صندوق قرض الحسنه در سطح پایگاه تشکیل شده است و ۱۰ وام به اعضا پرداخت شده است.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

این فعال فرهنگی و اجتماعی ساوه گفت: یکی از مؤلفه‌های جوانی جمعیت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تسهیل در امور مربوط به ازدواج است و ما در سطح پایگاه تمام همت خود را بر این قرار داده‌ایم که در این راستا نهایت کوشش و تلاش خود را انجام دهیم تا فرمایش مقام معظم رهبری  بر زمین نماند و برای تعدادی از جوانان کمک جهیزیه تهیه نموده‌ایم.

 

وی ادامه داد: از آنجا که مسجد یکی از ارکان ترویج فرزندآوری محسوب می‌شود، این پایگاه با کمک مرکز بهداشت محله، کلاس‌های فرزند‌آوری و فرزندپروری برگزار کرده است و همچنین دارای یک مهد و پیش دبستانی نیز می باشد.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

تندرو با اشاره به فعالیت‌های فضای مجازی اعضای پایگاه عنوان کرد: یکی از عرصه‌های مهم جهاد تبیین، جهاد تبیین در عرصه فضای مجازی است؛ این مسأله ازآنجا حائز اهمیت است که امروزه عمده فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و مدیریت فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن امری ضروری به نظر می‌رسد. حضور در فضای مجازی هم فرصتی است که این پایگاه از آن غفلت نکرده است و با موضوع جهاد تبیین که از تأکیدات ویژه امام خامنه‌ای می‌باشد، اکنون فعالیت‌های متنوعی از جمله تولید و انتشار محتوا و برگزاری مسابقات را در محور کاری خود دارند، در بحث سواد رسانه و آموزش‌های مورد نیاز اعضا، سه مربی  در حال فعالیت می‌باشند.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

این فعال فرهنگی و اجتماعی ساوه با اشاره به فعالیت علمی که در سطح پایگاه اجرا می‌شود عنوان کرد: هدف از فعالیت‌هایی علمی عبارتست از ارتقاء ارزش و منزلت بسیجیان در جامعه و ارائه برنامه مستمر علمی و نقش بسیجیان در دفاع از انقلاب و ارزش‌ها در بین دانش‌آموزان، که در این راستا کلاس‌های تقویتی اعم از نقاشی، ریاضی، زبان انگلیسی، عربی و... به طور مستمر برگزار می‌شود.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه
اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

تندرو در ادامه گفت: با توجه به اینکه امروزه یکی از نیاز‌های کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس و شهدا است، اردو‌های فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، زیارت قبور شهدا می‌تواند الگو‌های موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار را به خوبی معرفی کند و پایگاه نیز در این راستا برنامه‌هایی برای اعضا تدارک دیده است.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه
اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

وی گفت: در قالب برنامه‌های تعلیم و تربیت، اجرای برنامه‌های تربیتی و آموزشی در راستای ارتباط مستمر مسجد و مدرسه تعاملاتی با مدارس نزدیک مسجد داشته‌ایم و کلاس‌هایی از جمله سواد رسانه، تربیتی و... برگزار نموده‌ایم.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

وی در خصوص فعالیت‌های ورزشی این پایگاه گفت: فعالیت‌های ورزشی اعضای پایگاه رونق بسیاری پیدا کرده است و در حوزه قهرمانی به توفیقات خوبی دست پیدا کرده ایم.

اجرای 200 برنامه با رویکرد مسجدمحوری در ساوه

وی گفت: مسجد محوری در اولویت مدیریت بنده در این پایگاه قرار گرفت و بدین صورت جوانان و نوجوانان زیادی را به سمت مسجد کشاندیم و در همین راستا اردو‌های جهادی زیادی را سازماندهی کردیم تا بتوانیم بسیجی گونه به مردم کمک کرده باشیم.

 

تندرو با اشاره به کارکرد بسیج در تحقق اهداف انقلاب گفت: بسیج همیشه در صحنه بوده و در ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی مایه سربلندی، سرافرازی و اقتدار کشور عزیز ایران اسلامی است و در مواقع حساس، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است و به عنوان نیروی حافظ انقلاب نقش ایفا می‌کند‌ و در واقع یک رابطه متقابل بین انقلاب‌، تداوم انقلاب و بسیج وجود دارد که از یکدیگر تأثیر می‌پذیرند‌.

 

وی با اشاره به نقش دشمنان در از بین بردن اتحاد ملت بیان کرد: دشمن سعی در از بین بردن اتحاد بین مردم دارد ولی ما باید بصیرت و معرفت خود را بالا ببریم و همواره به یاد شهدا باشیم که در سختی‌های آن برهه از زمان چه مقاومتی از خود نشان دادند تا نظام اسلامی را حفظ کنند.

 

تندرو در پایان گفت: بسیجیان عزیز همواره باید یار و یاور انقلاب باشند و تمام تلاش خود را در جهت پیشبرد اهداف انقلاب به کار گیرند.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار