رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-12 13:41 شماره خبر : 541 https://diyareaftab.ir/short/4Q1l4 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی مطرح کرد:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم، ۲۷ مهرماه در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی گفت: کنگره حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم، ۲۷ مهرماه در اراک برگزار می‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند.
وی، ادامه داد: با توجه به اینکه حاج شیخ عبدالکریم حائری پیش از حوزه علمیه قم، در حوزه علمیه اراک تدریس می‌کرد و بیش از ۱۶ سال در این حوزه فعالیت داشته است بنابراین برگزاری این کنگره در جهت تشریح و تبیین خدمات این عالم وارسته پیش از قم در اراک برنامه‌ریزی شده که امید است با مشارکت آحاد مردم و مسئولان این رویداد فرهنگی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
امام جمعه اراک، اظهار کرد: کنگره اصلی بزرگداشت شیخ عبدالکریم حائری و صدمین سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم نیز بعد از کنگره اراک در شهر قم برگزار می‌شود اما تمام مسئولان باید تلاش کنند تا کنگره اراک آبرومند و درشان حاج شیخ عبدالکریم برگزار شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی، بیان کرد: بنابر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه اراک مادر حوزه علمیه قم است و علمای بسیاری از جمله آیات عظام اراکی، گلپایگانی، حاج شیخ احمد خوانساری و امام راحل در این حوزه تحصیل کرده‌اند و این ظرفیت عظیم باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار