رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰۰۰برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ غلامرضا کریمی، امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: دفاع مقدس نقطه مهم تاریخ کشور و جهان اسلام است، امنیت این روزهای کشور را مدیون جان‌فشانی شهدا هستیم.

وی، افزود: در کشور کم روزهایی را داریم که شاهد شهادت نیروهای مسلح در حوزه امنیت نباشیم. اگر قدردان این عزیزان نباشیم کفران نعمت کرده‌ایم و هیچ‌چیزی در قبال امنیت برای جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، مهم‌تر نیست. امنیت موضوع مهمی است که دین اسلام به آن اشاره می‌کند.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، در خصوص برگزاری برنامه‌های سالگرد چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس، بیان کرد: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سال ۹۹ با تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سطح کشور توسط ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور باعث یک انسجام و هم‌افزایی بسیار خوبی در بحث برگزاری این مناسبت‌ها شده است که این هم‌افزایی باعث غنا بخشیدن بیش‌تر به برنامه‌های گرامیداشت شده ‌است.

کریمی، عنوان کرد: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس همه قشر مردم پای‌کار هستند، به دلیل اینکه دفاع مقدس فقط مربوط به نیروهای مسلح و یک قشر خاصی نیست، بلکه دفاع مقدس متعلق عموم مردم است که در دوران دفاع مقدس با حضور مردم و رهبری امام خمینی(ره) این امر را به نمایش گذاشته‌اند.

وی، در خصوص جان‌فشانی رزمنده‌ها در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس برای تهیه کوچک‌ترین کارها مانند خرید یک سیم‌خاردار برای ما مشکل بود، ولی اکنون شاهد تولید انواع سیستم‌ها و سلاح‌های بازدارنده در کشور هستیم.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، ادامه داد: با جان‌فشانی رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و انقلاب به‌طور قطع می‌توانیم بگوییم گام دوم انقلاب را بااقتدار کامل آغاز کرده‌ایم، و باهمت جوانان غیور میهن اسلامی اکنون جزوه کشورهای تراز اول ازلحاظ نظامی، دفاعی، علمی هستیم.

کریمی، در خصوص بحث ابلاغ برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس توسط ستاد، گفت: اولین برنامه که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط ستاد برنامه‌ریزی‌شده است، باعنوان و رویکرد مراسم تکریم و تجلیل از رزمندگان و ایثار گران در حوزه جهاد مقاومت از دیروز تا امروز با تکریم از یک میلیون همسر و اعضای خانواده آنها در سطح کشور است، این برنامه با کمک رسانه‌ها در تبیین تکریم از همسران و خانواده‌های رزمنده‌ها و ایثارگران صورت خواهد گرفت.

وی، در خصوص برگزاری مراسم در حوزه جهاد مقاومت از دیروز تا امروز، بیان کرد: این برنامه در ۲۹ شهریور رأس ساعت هشت صبح در سراسر کشور و استان مرکزی به‌صورت ویدئو کنفرانس همزمان از رسانه ملی و استانی پوشش داده خواهد شد. این مراسم در مرکز استان از ساعت هشت تا ۹ صبح در سالن پیامبر اعظم استانداری استان مرکزی با حضور ۹۰۰ نفر از ایثارگران و خانواده‌هایشان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: از ساعت ۹ الی ۱۱ مستمع برنامه کشوری و سخنرانی مقام معظم انقلاب به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور خواهیم بود و از ساعت ۱۱ الی ۱۲ برنامه تجلیل از ایثارگران استان برگزار خواهد شد.

کریمی، در ادامه گفت: بیش از ۲۰۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان برگزار خواهد شد، که ۳۰۰ برنامه آن توسط سپاه و بسیج به دلیل داشتن امکانات و مردمی بودن انجام خواهد شد.

 مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: رژه نیروهای مسلح به‌منظور ایجاد حفظ آرامش و امنیت برای مردم به‌صورت هم‌زمان در سطح کشور و در اراک مرکز استان مرکزی در خیابان قائم‌مقام روبروی سپاه روح‌الله استان مرکزی روز جمعه ۳۱ شهریور رأس ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد.

وی، اظهار کرد: حضور رزمندگان در نماز جمعه و سخنرانی یکی از فرماندهان پیشکسوت پیش از خطبه‌های نماز جمعه و با هماهنگی فرمانده هان نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان با سخنرانی یکی از فرمانده هان پیشکسوت قبل از خطبه‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، افزود: نمایش فرهنگی «به آینه نگاه کن» با موضوع غدیر، کربلا، دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت برگزار خواهد شد، این نمایش توسط گروه هنری آفتاب، شورای شهر و شهرداری اراک و سپاه ناحیه اراک در کنار موزه دفاع مقدس از تاریخ یکم تا هفتم مهرماه رأس ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد.

کریمی، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزاری گل‌باران قبور شهدا در تاریخ ۶ مهرماه با عنوان روز گل‌باران قبور و تجلیل از شهدا صورت خواهد گرفت.

وی، در خصوص برگزاری مراسم نمایش رزمی فرهنگی در شهرستان محلات، گفت: این مراسم با اجرای برنامه آفتاب پنج که از تاریخ ۲۹ شهریور لغایت سه مهرماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در محلات برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌ای به مناسبت گرامیداشت شهید ملی این شهرستان آیت‌الله شهید محلاتی و ۱۰۰ شهید این شهرستان در تاریخ ۳۰ شهریورماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار