رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-14 18:37 شماره خبر : 1909 https://diyareaftab.ir/short/V0kk7 0
استاندار استان مرکزی:

استاندار استان مرکزی، گفت: استان مرکزی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دچار عقب افتادگی است بنابراین برقراری اتصال صنعت و فرهنگ کار مهمی است که از دانشگاهیان برای آن طلب کمک می‌کنیم.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه، عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه اراک به مناسبت روز دانشجو، گفت: سال گذشته در حوزه عمرانی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی هزینه شد در حالی که طی ۶ سال قبل از آن مجموع اعتبارات عمرانی استان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی، ادامه داد: تعداد پروژه‌های نیمه تمام در کشور بسیار زیاد است به طوری که بودجه ۳۰ سال کشور نیز برای اتمام آن‌ها کافی نیست، اما این دولت تلاش دارد بدون توجه به حواشی، پروژه‌هایی را به اتمام برساند که مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

استاندار مرکزی، اضافه کرد: در دو سال اخیر پروژه‌های متعددی در استان به صورت شبانه‌روزی شد و باید پروژه‌های دانشگاه نیز در صورتی که مشکل کمبود اعتبار ندارد، شبانه‌روزی دنبال شوند.

مخلص‌الائمه، تصریح کرد: پروژه پل شهدای سنجان، بیمارستان ۱۷ ساله ولیعصر، پروژه انتقال آب به تفرش و برخی پروژه‌های مدیریت شهری شبانه‌روزی هستند و اکنون چند پروژه در شهر اراک از زمان‌بندی جلو افتادند.

وی، گفت: سال ۱۳۸۱ در همایش دویستمین سال تأسیس شهر اراک، کتابی منتشر شده که صفحه آخر آن قطعنامه‌ای ۲۱ بندی است و همچنان نیازهای این شهر است.

استاندار مرکزی، با بیان اینکه اراک دچار سه رویداد شهرسازی شده است، گفت: بافت قدیمی و تاریخی شهر اراک کاملا مهندسی‌ساز است اما در ادامه طی چند دهه بدون رعایت اصول شهرسازی و نقشه جامع بافت ارگانیک شهر در اطراف بافت تاریخی شکل گرفته، نواقص عمدتا در این بافت است.

مخلص‌الائمه، افزود: بافت سوم شهر اراک بافت شهرسازی شده است که با در نظر گرفتن اصول و سرانه‌های کافی مشکل خاصی ندارد.

وی، خاطرنشان کرد: به دلیل توسعه ناهماهنگ بخش صنعت و توسعه بی‌ضابطه بافت ارگانیک امروز با مشکل کمبود فضای سبز، فضای تفریحی و سرانه‌ها مواجه هستیم.

استاندار مرکزی، اظهار کرد: حدود هزار میلیارد تومان پروژه درسطح شهر اراک در حال اجرا است که امیدواریم در آینده شاهد تحول باشیم.

مخلص‌الائمه، ادامه داد: برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین با تجمیع ظرفیت دستگاه‌های مختلف و با محوریت وزارت کشور برنامه تحولی منسجمی را دنبال می‌کنیم.

وی، گفت: اتصال صنعت و دانشگاه به معنای واقعی در دانشگاه اراک برقرار شده است و سرمایه‌گذاری مستقیم صنایع در دانشگاه‌ها برای حمایت از دانشگاه و مجموعه‌های دانش بنیان فضای دانشگاه‌ها را تغییر خواهد داد.

استاندار مرکزی، افزود: مباحث فرهنگی درهم تنیده هستند و متأسفانه در این حوزه دچار عقب افتادگی هستیم حتی در سنوات اخیر بعضا خلاف جهت حرکت شده است.

مخلص‌الائمه، بیان کرد: در حوزه فرهنگی تفاهم‌نامه مشترکی بین جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شده تا در این حوزه کار بنیادینی را در استان انجام دهیم.

وی، ادامه داد: مجتمع اصحاب هنر و رسانه استان با نام «ماهور» نیز در هفته جاری راه‌اندازی خواهد شد که کار کم نظیری در سطح کشور است.

استاندار مرکزی، عنوان کرد: استان مرکزی به لحاظ صنعتی بسیار جلو رفته اما با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، در این حوزه دچار عقب افتادگی است لذا برقراری اتصال صنعت و فرهنگ کار مهمی است که از دانشگاهیان برای آن طلب کمک می‌کنیم.

مخلص‌الائمه، با طرح این سؤال که چرا دولت آمریکا تا این حد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، گفت: در حالی که این حمایت از رژیم سفاک صهیونیستی منجر به یک آمریکا ستیزی شده اما آمریکا با قوت برای دفاع از این رژیم وارد میدان شده است.

وی، ادامه داد: یکی از دلایل مهم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی لابی بسیار قدرتمند صهیونیستی در آمریکا است که در قالب کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی یعنی آیپک ظهور دارد.

استاندار مرکزی، گفت: عامل دیگر این حمایت نقش صهیونیسم مسیحی یا فرقه پروتستان است که کمتر دیده می‌شود اما به مراتب قدرتمندتر از لابی یهودی عمل می‌کند زیرا در اصول اعتقادی خود به شدت به جنگ آخرالزمان معتقد هستند و برای آن برنامه‌ریزی و سازماندهی می‌کنند.

مخلص‌الائمه، بیان کرد: دلیل دیگر این حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی جریان قدرتمند اقتصادی تحت عنوان هژمونی دلار در دنیا است که آمریکا برای حفظ این سیطره نیاز دارد تا مدام دنیا و به ویژه منطقه غرب آسیا را در تنش نگه دارد.

وی، در پایان تصریح کرد: زمانی که آمریکا تسلط خود را در منطقه ژئو پلی اکونومیک غرب آسیا از دست بدهد شاهد فروپاشی اقتصادی آمریکا و شکست هژمونی دلار خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار