رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-30 08:16 شماره خبر : 2758 https://diyareaftab.ir/short/4kjEb 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در خاور میانه پایگاه‌های نظامی مهم بر پاکرده است تا زورگوی‌های خود را به کرسی بنشاند اما با وحدت مسلمین این خانه عنکبودی یعنی اسرائیل جعلی ویران خواهد شد.

محمد جواد یاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ گفت: آمریکا نگاهش به منطقه همیشه طلب‌کارانه بوده زیرا این دو کشور از فشار بر اسرائیل و توفیق ارتش یمن در مقابله با رژیم صهیونیستی نگران هستند، ارتش رژیم صهیونیستی عملا در برابر حملات انصارالله و ارتش یمن نتوانست کاری انجام دهد و این برای اعتبار و آبروی رژیم صهیونیستی یک افتضاح بسیار بزرگی بود و چهره ضعیفی از ارتش اسرائیل به دنیا نشان داد، لذا رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان غربی را برای واکنش نسبت به انصارالله تحت فشار قرار داد.

وی بیان کرد: این ننگ برای رژیم صهیونیستی یک فاجعه است و سرشکستگی و آبروریزی بزرگی برای آمریکا و انگلستان که در این تجاوز وحشیانه و نسل کشی از اسرائیل حمایت کردند که بدون پاسخ نمی‌ماند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: تقریباً ۱۲ درصد از حجم تجارت جهانی از تنگه دریای سرخ عبور می‌کند و این تنگه ۳۰ درصد از ترافیک جهانی کانتینرها را به خود اختصاص داده است، خصوصاً در کنار پرتراکم‌ترین مناطق سواحل دریای سرخ و در امتداد مرز با عربستان سعودی، هم اهمیت منطقه‌ای دارد و هم اهمیت جهانی، بنابراین هر نیرویی که در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد، طبیعتاً به‌دنبال سهم خود در تحولات منطقه‌ای نیز خواهد رفت.

یاری تصریح کرد: یمن با اقتدار به کشتی‌های تجاری که مربوط به اسرائیل است را مورد هدف شلیک قرار می‌دهد تا از جنگ رژیم اشغال‌گر در غزه جلوگیری کند، اما رئیس‌جمهور آمریکا برای وارونه نشان دادن موضوع حمله به یمن می‌گوید این حملات را با هدف جلوگیری از ناامنی دریای سرخ و تسهیل عبور و مرور امن کشتی‌های تجاری در این آبراه مهم انجام می‌دهیم، اما یمنی‌ها در پاسخ به حملات و مواضع آمریکا و انگلیس اعلام کرده‌اند که از حمله به کشتی‌هایی که با اسرائیل رابطه دارند دست نخواهند کشید، مگر اینکه اسرائیل عملیات نظامی خود را در غزه متوقف کند.

وی افزود: امروز آمریکا در سراسر دنیا به خصوص در خاورمیانه پایگاه‌های نظامی مهم بر پاکرده است تا زورگوی‌های خود را به کرسی بنشاند اما با وحدت مسلمین این خانه عنکبودی یعنی اسرائیل جعلی ویران خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار