رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 10:12 شماره خبر : 8127 https://diyareaftab.ir/short/Vm51k 0
رئیس‌جمهور:

رئیس‌جمهور گفت: باید کاری کنیم که امکانات دانش‌آموزی در همه کشور برای همه مردم عزیز و دانش‌آموزان ما ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، در سخنانی، گفت: باید کاری کنیم که بستر برای آموزش دانش‌آموزان آماده شود، انشا الله فردای کشور ما بهتر از آن چیزی که الآن هست، با حضور شما دانش‌آموزان شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که از دستمان بر بیاید، تلاش خواهیم کرد در کشور ساختار آموزش‌وپرورش را طوری درست کنیم که استاندارد فضا و تجهیزات برای همه دانش‌آموزان فراهم شود.
رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: باید انسان‌های دست و دل‌باز در جامعه بیشتر و بیشتر شوند، باید قدردان آنها باشیم.

پزشکیان تصریح کرد: باید کاری کنیم که امکانات دانش‌آموزی در همه کشور برای همه مردم عزیز و دانش‌آموزان ما ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید روش آموزش را طوری طراحی کنیم که دانش‌آموزان بتوانند خلاق شوند و با هم کار کنند، گفت: باید شما دانش‌آموزان بتوانید اگر مشکلی پیش آمد، برای مشکل راه‌حل پیدا کنید و با هم دوست شوید و به فکر مردم باشید و انسان‌های خلاق و توانمندی باشید و انشا الله جامعه فردا را شما بتوانید درست کنید، این چیزی است که وظیفه ما مسئولان است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما مسئولان تلاش خواهیم کرد در اولین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش طراحی برای ساختار آموزش و پروش داشته باشیم و مصمم شویم که شما دانش‌آموزان موفق شوید، همه دانش‌آموزان کشور ما باید موفق شوند.

پزشکیان تأکید کرد: باید معلمان و مدیران و سیاست‌گذاران به این فکر باشند که عدالت و امکانات کافی و لازم را برای همه مردم عزیز کشورمان تهیه کنند.

وی اضافه کرد: معلمان باید تلاش کنند مهارت و علم خودشان را طوری ارتقا دهند که شما دانش‌آموزان عزیز بدون دردسر پیشرفت کنید و بتوانید انسان‌های خوبی باشید و با هم دوست باشید و بتوانید فردای کشور را با دوستی و محبت بسازید، با دعوا و اختلاف مشکل مملکت حل نمی‌شود، باید با هم دوست باشیم که مشکلات را حل کنیم.

رئیس‌جمهور خطاب به دانش‌آموزان، گفت: دعا کنید برای ما تا بتوانیم نماینده خوبی برای کشور در سفر به نیویورک باشیم.

پزشکیان همچنین با طرح این سؤال که راه وفاق در مدرسه و تأثیر آن در فردای کشور چیست؟ اظهار کرد: مشکل ما در کشور دعوای بی‌خود است و سر این دعواها همدیگر را بیرون می‌کنیم و نتیجه این می‌شود که قدرت ما کم می‌شود و نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم و در برابر دشمن نمی‌توانیم ید واحده شویم.

وی همچنین تصریح کرد: وحدت ما موجب قدرتمان می‌شود؛ دشمنی و خراب‌کردن یکدیگر، کشور را خراب می‌کند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دل ما باید برای هم بتپد و باید یار یکدیگر باشیم، گفت: اگر شما دانش‌آموزان یاد گرفتید که چگونه با هم کار کنید و دست‌به‌دست هم دهید، فردا در کشور می‌توانید با رفاقت و دوستی با دیگران حرکت کنید و جلو بروید و باقدرت کشور را بسازید، البته ما باید کمک کنیم تا شما بتوانید این راه را طی کنید.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان دلسوز مردم باشید. سعدی شعری دارد که بنی‌آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، ما باید به فکر همه مردم باشیم، تلاش کنیم تا می‌توانیم اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد. شما با راهی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید یکی از این مشکلات را حل کنید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار