رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-01 19:26 شماره خبر : 8990 https://diyareaftab.ir/short/4kozb 0
نویسنده کتاب کیمیازاد:

نویسنده کتاب کیمیازاد گفت: اکنون این موضوع را در نظر بگیرید کودک و نوجوان جامعه بزرگ شده‌اند و دارای فرزند می‌شوند که باید جسم و روح فرزندانشان را در کنار هم پرورش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ رضا جیریایی، عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب کیمیازاد گفت: در دوران کودکی زمان سال تحویل و عید که بود به بازار می‌رفتیم و یکی از رسوم روزهای قبل از عید خرید ماهی قرمز و لاک‌پشت برای سفره هفت سین بود.

وی افزود: آن زمان فکر می‌کردیم که پرورش ماهی قرمز کار چندان سختی نباشد اما بعد از آن فهمیدیم که بزرگ کردن ماهی نیز فوت و فن خاص خودش را دارد و چند ماهی از بین رفتند تا نحوه پرورش ماهی را یاد گرفتیم.

نویسنده کتاب کیمیازاد بیان کرد: در رابطه با پرورش ماهی قرمز از تجربیات پیرزن‌ها و پیرمردها محل استفاده کردیم و آنقدر به سراغشان می‌رفتیم تا دیگر از دست ما کلافه می‌شدند به گونه‌ای اگر دوستی کتابی را در خصوص پرورش ماهی معرفی می‌کرد بدون در نظر گرفتن قیمت کتاب به سرعت سراغ تهیه آن روانه کتاب فروشی‌ها می‌شدیم.

جیریایی عنوان کرد: آن دوران در ابتدا دغدغه اصلی ما بزرگ کردن ماهی‌ها بود که باید در کنار بزرگ کردن ماهی‌ها پرورش جسم ماهی را نیز یاد گرفتیم به دلیل اینکه ماهی‌ها عاشق نمی‌شوند، با رفیق ناباب همراه نبودند تا اعتیاد در کمینشان باشد.  

وی خاطرنشان کرد: ماهی‌ها فقط درخواست غذا را دارند و فلان بازیگر و سلبریتی را الگوی خود قرار نمی‌دهند و غرق در فضای مجازی مانند اینستاگرام و توئیتر نمی‌شوند.  

نویسنده کتاب کیمیازاد در پایان تصریح کرد: نگرانی پرورش و تربیت ما را وادار کرد تا به دنبال راه و روش صحیح پرورش آن‌ها باشیم. اکنون این را در نظر بگیرید کودک و نوجوان جامعه بزرگ شده‌اند و دارای فرزند می‌شوند که باید جسم و روح فرزندانشان را در کنار هم پرورش دهند.

در پایان نیز از کتاب کیمیازاد به نویسندگی رضا جیریایی و ابوالفضل ملکی با حضور آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، رئیس دانشگاه فرهنگیان و حاضرین در جلسه رونمایی شد.

باید جسم و روح کنار هم پرورش یابند

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار