رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس دانشگاه اراک:

رئیس دانشگاه اراک با اشاره به اینکه اساتید در انتقال امید به دانشجویان نقش‌آفرین باشند، گفت: باید در دانشگاه‌ها و سر کلاس برای دانشجویان بذر امید آفرینی بکاریم، با همین جوانان می‌توانیم به اوج قله‌های علمی برسیم.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ مجتبی ذوالفقاری، در نشست جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید، گفت: غم و اندوه خود را از اتفاقات غزه که در دنیایی به ظاهر متمدن افتاده است، ابراز همدردی می‌کنیم.

وی، افزود: عبارتی در نهج البلاغه است با این عنوان «نشانه مؤمن کم خرج و پرکار بودن او است» که می‌توان شهید چمران را به‌عنوان نمونه نام برد، فردی که از نخبه‌های طراز جهانی چیزی کم نداشت در خدمت جوانان مملکت بود و به استقبال شهادت رفت.

رئیس دانشگاه اراک، عنوان کرد: همه می‌دانیم کشور مشکل تحریم را دارد اما مهم است هنگامی که سر کلاس درس در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنیم و با جوانان روبرو می‌شویم آنها را واقعاً امیدوار کنیم.

ذوالفقاری، خاطر نشان کرد: آمریکا قبل از جنگ جهانی اول و آلمان، ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم در چه وضعیتی قرار داشتند، غیر از اینکه انسان‌هایی بودند که اعتقاد داشتند می‌توان از صفر شروع کرد.

وی، ادامه داد: سرمایه‌های گران بهایی مانند شهدا را داریم که مانند شهید چمران و همه شهدا جان خود را برای کشور دادند تا مردم را امیدوار نگه‌دارند.

رئیس دانشگاه اراک، بیان کرد: اندک اساتیدی هستند که در کلاس درس دانشگاه حضور پیدا می‌کنند و بذر ناامید را در دل جوانان می‌کارند که قطعاً به خود و خون شهدا خیانت می‌کنند.

ذوالفقاری، گفت: اندک اساتیدی هستند که عنوان می‌کنند، نمی‌توان در کشور کاری کرد که این‌گونه نیست بلکه امام‌خمینی(ره) با همین جوانان در مقابل آمریکا ایستاد که الان به این نقطه و قله رسیده‌ایم.

وی، افزود: اساتیدی را مشاهده می‌کنیم هنگامی که خارج از کشور حضور دارند با دانشجویان در ارتباط است و آنها را به مهاجرت از ایران ترغیب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اراک، اظهار کرد: باید در دانشگاه‌ها و سر کلاس برای دانشجویان بذر امید آفرینی بکاریم به‌دلیل اینکه با همین جوانان می‌توانیم به اوج قله‌های علمی برسیم و باید خط شهید چمران را پیش بگیریم و امید آفرینی واقعی را جای امید آفرینی کاذب انتشار دهیم.

ذوالفقاری، در پایان تصریح کرد: تحلیلی که یک مجموعه‌ای در آمریکا بررسی کرده است که روسیه از لحاظ نظامی، چین از لحاظ نظامی و اقتصادی و ایران روشی ایجاد کرده است که می‌توان بدون آمریکا نیز رشد کند و این خطر بزرگی است که غرب آن را به‌عنوان تهدید برای خود می‌داند.

انتهای پیام /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار