رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/29 Sunday - 2024 20 October الأحد ، 17 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-29 12:54 شماره خبر : 8938 https://diyareaftab.ir/short/eGm93 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با افتتاح خوابگاه شهدای خدمت، در بحث فضای خوابگاهی دانش‌آموزی رشد ۳۷ درصدی را در استان داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسین مولوی، امروز در مراسم افتتاحیه خوابگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت در اراک گفت: خوابگاه دانش‌آموزی را با نام شهدای خدمت و شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با ۱۶۰ تخت مورد افتتاح قرار گرفته است. با افتتاح این خوابگاه، در بحث فضای خوابگاهی دانش‌آموزی رشد ۳۷ درصدی را داشته‌ایم.

وی افزود: ۳۳ مرکز ورزشی را در سطح استان مرکزی بازسازی کرده‌ایم که اولین بهره‌وری از این خوابگاه برای دوره توانمندسازی که در مهرماه برگزار شد مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال به صورت هدفمند در بازسازی و ساخت مراکز آموزشی و ورزشی اقدام شده به طوریکه این بازسازی‌ها در روستاها نیز به صورت هدفمند در حال انجام و پیگیری است.

مولوی بیان کرد: در کوی هجرت نیز با جابه‌جای چند مدرسه در این منطقه فضایی برای یک هنرستان آزادسازی شد که باعث بهره‌وری از فضاهای آموزشی در کلانشهر اراک شده است. در منطقه رودکی نیز با مدیریت و انتقال ۱۶۰ دانش‌آموز از یک مدرسه به مدرسه‌ای دیگر نیز یک فضای آموزشی برای یک هنرستان دیگر به بهره‌وری رسیده است.  

وی عنوان کرد: جابه‌جایی مدارس در کلانشهر اراک و خیلی از شهر دشوار و سخت است به‌دلیل اینکه با ناراحتی اولیا دانش‌آموزان روبرو هستیم ولی با جابه‌جایی مدارس در اراک، سه هنرستان به مجموعه هنرستان‌ها افزوده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: افتتاح خوابگاه دانش‌آموزی شهدای خدمت آرزوی خیلی از دوستان بود تا بتوانیم میزبانی بازی‌های ورزشی دانش‌آموزان استانی و کشوری را داشته باشیم که اولین استفاده از خوابگاه برای دوره توانمندسازی مورد استفاده قرار گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی می‌داریم که نعمت خدمت‌رسانی و خدمت کردن به مردم در وجود ما نهادینه کردند.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار