رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-28 08:02 شماره خبر : 217 https://diyareaftab.ir/short/V77kV 0
معاون توسعه هواشناسی استان مرکزی:

معاون توسعه سازمان هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌های نرمال و اقلیمی پاییز در استان مرکزی از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

رضا مرادی در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا 22 شهریورماه 1402 به صورت میانگین 194.4  میلیمتر بارش در استان مرکزی ثبت شده است.
معاون توسعه سازمان هواشناسی استان مرکزی افزود: میزان بارش‌ها در استان مرکزی نسبت به بلندمدت تقریبا 31 درصد کاهش داشته است.
وی در خصوص پراکندگی بارش‌ها در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: به دلیل تغییر شرایط آب و هوا، میزان بارش‌ها در استان با نوساناتی همراه بوده، به گونه ای که کمترین میزان بارش در استان مرکزی متعلق است به شهرستان زرندیه، با کاهش 48 درصد بارش ها نسبت به سال قبل از آن، است.
مرادی با بیان اینکه در اراک 22.8 میلیمتر بارش کمتر نسبت به بلند مدت ثبت شده است، گفت: میزان بارش‌ها در اراک نسبت به بلند مدت 29 درصد کاهش داشته است.
معاون توسعه سازمان هواشناسی استان مرکزی با تاکید بر اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال شاهد بارش‌های نسبتا خوبی در فصل پاییز در استان خواهیم بود، افزود: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که بارش‌ها امسال زودتر از موعد مقرر در استان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بارش‌های بیش از 20 میلیمتر به عنوان بارش‌های موثر شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: البته بارش های نرمال و اقلیمی پاییز در استان از آبان ماه آغاز می‌شود، هر چند در مهرماه هم بارش‌های را هم به صورت پراکنده شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار