رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(ع):

مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(ع) گفت: هدف اصلی اسلام و مذهب تشیع ایستادن در برابر ظالمان و مستکبرین است، که لازمه آن اتحاد بین مسلمانان جهان است.

رضا تاج‌آبادی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ به مناسبت هفته وحدت، گفت: خداوند در آیه ۴۶ سوره انفال می‌فرمایند: وَ أَطِیعُوا اَللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَ اِصْبِرُوا إِنَ اَللّهَ مَعَ اَلصّابِرِینَ، و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع نکنید که سُست می‌شوید و شکوه‌تان از میان می‌رود؛ و شکیبایی ورزید، همانا خدا با صابران است».
وی، در رابطه باهدف اصلی اسلام، بیان کرد: هدف اصلی اسلام و مذهب تشیع ایستادن در برابر ظالمان و مستکبرین است که لازمه آن اتحاد بین مسلمانان جهان است. حدود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان وجود دارد که نقشه شوم مستکبرین تفرقه‌افکنی بین این جمعیت عظیم است و به بهانه‌های مختلف بین شیعه و سنی اختلافاتی را به‌وجود می‌آورد که گاهی اوقات این اختلافات بر پایه جهالت‌های قبیله‌ای، قومی و مذهبی بین مسلمانان است که باعث تفرقه و جدایی می‌شود.
مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(ع)، افزود: انقلاب اسلامی به توفیق و مدد الهی و با معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) توانست در ابتدا این اتحاد را با وحدت کلمه ایجاد و با یک مهندسی دقیق فرهنگی باعث تشکیل یک انقلاب عظیم فرهنگی شود.
تاج‌آبادی، با یادآوری اختلافات مذهبی که در اوایل انقلاب وجود داشت، عنوان کرد: در اویل انقلاب، اختلاف شدیدی بین فرق، مذاهب، زبان‌ها، نژادها و طوایف وجود داشت که همین عامل سبب تضعیف اقتدار اسلام شده بود که اتحاد بین شیعه و سنی و برکت این اتحاد باعث پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، اقتدار اسلام و تشکیل جمهوری اسلامی ایران شده است.
وی، در رابطه با اتحاد بین شیعه و سنی و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: در همین اواخر نیز در جریان دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت(ع) که شهید حاج قاسم سلیمانی انجام دادند، در ابتدا باعث اتحاد و وحدت بین مذاهب و ادیان مختلف شد.
مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(ع)، افزود: در دروان دفاع مقدس نیز به‌صورت گسترده شاهد اتحاد بین ادیان مختلف بودیم که برای حفظ امنیت، ناموس و پیروزی نظام و انقلاب اسلامی کشور اختلافات را کنار گذاشتند.
تاج‌آبادی، در خصوص تلاش استکبار برای از بین بردن اتحاد بین شیعه و سنی، اظهار کرد: استکبار جهانی خیلی تلاش کرد که اهل سنت انقلابی را از نظر فقهی و شرعی، کار آنها را به‌صورت اشتباه جلوه دهد و متهم کند.
وی، در پایان تصریح کرد: در دفاع از حرم اهل‌بیت شاهد اتحاد شیعه، سنی، ترک، فارس، افغانستانی، پاکستانی، ایرانی، لبنانی، سوریه‌ای، عراقی و عرب، همه باهم در کنار یکدیگر و به‌صورت یکپارچه در برابر دشمنان را تشکیل داده است که برکت این اتحاد باعث تو دهنی خوردن استکبار و ذلیل شدن داعش و از بین رفتن جهل و تعصبات شده است. یکی دیگر از برکات این اتحاد، بزرگداشت ولایت و برقراری نظم و امنیت و ثبات در منطقه است.
انتهای پیام/
 
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار