رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-02 10:38 شماره خبر : 8995 https://diyareaftab.ir/short/NYBLk 0
مدیرکل پست استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل پست استان مرکزی با اشاره به اینکه در بحث هوشمند‌سازی سرویس‌های متنوع راه‌اندازی کردیم گفت: درصدد ایجاد صندوق هوشمند در معابر و خیابان‌ها هستیم که جانمایی آن انجام شده و تا پایان سال نصب می‌شود تا شهروندان بتوانند شبانه‌روزی بسته‌های پستی خود را دری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسن زارعی صبح امروز در نشست صمیمی با مردم، در جوار امام‌زادگان عبدالله و آمنه خاتون علیه‌السلام گفت: کارهای اداری خرید زمین برای ایجاد طرح بزرگترین هاب هوشمند در استان مرکزی انجام و مقاله پژوهشی و طراحی آن نیز به استاندار و مسئولان مربوطه ارسال شده است.

وی اظهار کرد: انجام این طرح به طور طبیعی زمان نیاز دارد و روال اداری و مقررات خاص آن باید طی شود‌ و سازمان‌های مربوطه نیز همکاری کنند. با راه‌اندازی این هاب با توجه به سطح دسترسی که استان مرکزی به هفت استان همجوار دارد و شاهراه و قلب کشور است؛ باعث ایجاد پروازهای بین‌المللی و دسترسی صنایع به بازارهای جهانی می‌شود.

مدیرکل پست استان مرکزی افزود: پست نقش مهمی در جامعه دارد و بزرگترین شبکه ارتباطی در سطح استان است. در هفت ماهه امسال بیش از 7 میلیون مرسوله پستی جا به جا شده و این به معنای کاهش 3 میلیون تردد، بار ترافیکی ، کاهش هزینه‌ها و آلودگی هوا است.

زارعی تصریح کرد: هیچ سازمان و اداره‌ای اندازه پست چه در سطح شهر، چه روستا و عشایر در جامعه نفوذ ندارد چه بسا جاهایی که مخابرات و دیتا وجود ندارد اما سازمان ما نماینده پستی در آن مکان دارد.

مدیرکل پست استان مرکزی عنوان کرد: سوای مرسولات فیزیکی که توسط پست جا‌به‌جایی دارد، نزدیک هزار 500 خدمت الکترونیکی به مردم نظیر احراز هویت و تایید کدپستی و غیره ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: سرانه ارسال مرسوله در کشور ما چهار است که نسبت به کشورهای توسعه یافته ما در سطح پایینی قرار داریم آن هم به این علت است که مردم و بعضی از سازمان‌ها مایل هستند برای جابه‌جایی بسته‌ها خود اقدام کنند که این باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش اعتماد مردم می‌شود چون هر سازمانی یک مامور و پیک داشته باشد ممکن است باعث عدم شناخت و اعتماد به فرد شود ولی ماموران پست لباس و هویت شناخته شده‌ای دارند‌.

زارعی ادامه داد: کار پست شبانه‌روزی است و حتی در تعطیلات نیز نیروهای این سازمان مشغول به فعالیت هستند چرا که حجم کار بسیار زیاد است و تعطیلی یک روز باعث دو برابر شدن مرسولات می‌شود.

مدیرکل پست استان مرکزی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰ هزار مرسوله در پست جا‌به‌جا می‌شود و ۲۰۰ واحد پستی و ۵۰۰ نیرو، فعالیت و خدمات‌رسانی در سطح استان را برعهده دارند.

وی با بیان این که ارسال مرسولات با پایین‌ترین نرخ و دولتی انجام می‌شود گفت: ایمن‌ترین و سریع‌ترین جا‌به‌جایی و ارسال مرسوله را پست انجام می‌دهد که برحسب ارزش کالا شامل بیمه نیز می‌شوند.

زارعی بیان داشت: از استان مرکزی به استان‌های همسایه مانند تهران، اصفهان، همدان و خوزستان خط مستقیم ارسال مرسوله داریم و باعث افزایش سرعت در سیر مرسوله شده و برپایی ۱۸ میز خدمت در مساجد و مصلاها و اشتغال ۸۰ نفر را نیز در امسال داشتیم.

مدیرکل پست استان مرکزی افزود: در حوزه خدمات نیابتی ما کار چاپ و توزیع شناسنامه‌ها را بر عهده گرفتیم و در ایام اربعین ۸ موکب به‌عنوان زائر پست از سراسر کشور خدمت‌رسانی کردند و ۱۷۰ محموله پستی که شامل اشیاء و مدارک هویتی گمشده  را به دست صاحبانشان رساندیم.

وی گفت: در حوزه ارائه کیفیت خدمات جزء سه استان برتر هستیم و در بحث هوشمند‌سازی سرویس‌های متنوع راه‌اندازی کردیم و در صدد ایجاد صندوق هوشمند در معابر و خیابان‌ها هستیم که جانمایی آن انجام شده و تا پایان سال نصب می‌شود تا شهروندان بتوانند شبانه‌روزی بسته‌های پستی خود را دریافت کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار