رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی مطرح کرد:

استاندار مرکزی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: امروز وظیفه داریم پیام‌های ارزشمند و غنی دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه، روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در جمع پیشکسوتان، فعالان دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان مرکزی و خبرنگاران، اظهار کرد: شعار «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» چندین نسل از مجاهدین و فعالان عرصه جهاد و شهادت را در بر می‌گیرد.
وی، عنوان کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی باید بر دو محور گرامیداشت و ترویج پیام مناسبت اجرا شود بنابراین ما وظیفه داریم پیام‌های ارزشمند و غنی دفاع مقدس را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.
استاندار مرکزی، بیان کرد: تمام انقلاب‌های جهان بدون استثناء در دهه سوم عمر خود با افول مواجه شدند و به تعبیری دهه سوم، دهه انقلاب میری است اما انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که تاکنون در میان تمام انقلاب‌های ایدئولوژیک و دینی توانسته است از دهه چهارم نیز عبور کند.
مخلص الائمه، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، افزود: در حکومت پهلوی که کودتایی‌ترین رژیم پادشاهی بود ما هیچ فضیلتی برتری نداشتیم و در نقطه ضعف و افول بودیم اما بعد از انقلاب در وضعیت کاملاً برتری هستیم.
وی، خاطرنشان کرد: در یک بستر تاریخی از تقابل حق و باطل قرار داریم و امروز در مرحله‌ای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در این تقابل هستیم، تقابلی که از ابتدای خلقت شکل گرفته، در طول تاریخ اسلام و به ویژه پس از انقلاب اسلامی نیز پی در پی ادامه داشته است تا به تقابل نهایی و کوبنده و نابودگر جبهه باطل در زمان ظهور برسیم.
استاندار مرکزی، تصریح کرد: این تقابل چند ویژگی خاص دارد که اولا دائمی است و از طرفی همواره جبهه باطل خود را بر جبهه حق تحمیل می‌کند و اگر می‌خواهد باطلی را القا کند بر موضع حق سوار می‌شود.
مخلص الائمه، تأکید کرد: انتظار از جنس عمل است و باید در مسیر جهاد و مقاومت و در این پیچ تاریخی، سنگر و جبهه را درست تشخیص دهیم و به وظیفه خود عمل کنیم.
وی، ادامه داد: در این مقطع زمانی بیش از همه ادوار تاریخ انقلاب اسلامی به حضور و همراهی پیشکسوتان جهاد و مقاومت نیاز است زیرا انقلاب اسلامی در شرایط بسیار منحصر به فردی قرار گرفته است.
استاندار مرکزی، در پایان با اشاره به نقش مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران در عرصه جهاد و مقاومت، تصریح کرد: بانوان گاهی پیش از مردان حرکت می‌کنند که باید این نقش اثرگذار در دوران دفاع مقدس به خوبی تبیین و برجسته شود.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار