رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد:

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از انهدام یک شبکه کارچاق‌کنی به سرپرستی یک خانم در اراک خبر داد.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به انهدام یک شبکه کارچاق‌کنی به سرپرستی یک خانم، گفت: این خانم که اهل و ساکن تهران است، خود را وکیل دادگستری معرفی و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود سه میلیارد و 100 میلیون تومان دریافت کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا گردید. با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام داده مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و صرفا با شگردهای مختلف سوء استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت نموده‌اند.

وی اظهار داشت: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه چهار نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته که در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

وی از مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند و بیان داشت: هم استانی‌های گرامی می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری نمایند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار