رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-27 11:33 شماره خبر : 6885 https://diyareaftab.ir/short/4yRP1 0
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۰۹ مورد بازرسی و معاینه بهداشتی از ذبح و دام قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمد فتاحی امروز در جمع خبرنگاران گفت: ۸۸ گروه ثابت و سیار وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در استان را بر عهده داشتند که در این بازرسی‌ها ۷۰۹ راس دام زنده پیش از کشتار معاینه و ۷۰۹ لاشه دام نیز در جریان این بازرسی‌ها توسط این اکیپ‌ها مورد معاینه قرار گرفت.

وی افزود: در این نظارت‌های بهداشتی سه عدد لاشه دام ضبط و ۱۱۲ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف و فاقد شاخص‌های بهداشتی شناسایی و معدوم شد.

فتاحی خاطرنشان کرد: ۱۴۷ قطعه آلایش (کبد، ریه و کلیه) غیرقابل مصرف دام سبک و سنگین نیز در راستای تامین سلامت عزاداران حسینی در بازرسی کارشناسان این اداره‌کل از دام‌های قربانی، شناسایی و معدوم شد.

وی ادامه داد: هچنین تعداد ۴۶ قطعه کبد و ۱۱ عدد لاشه دام در این طرح توسط کارشناسان نظارت دامپزشکی اصلاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: توصیهٔ ما به شهروندان و هم استانی‌های گرامی این هست که از کشتار دام در خارج از کشتارگاه تحت هر شرایطی خودداری شود و در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به برچسب مشخصات (تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت کافی را بعمل آورند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و مشاهده کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار