رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-22 14:30 شماره خبر : 2728 https://diyareaftab.ir/short/4aMqd 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: انتخابات فرصت انتخاب‌ ایده‌هاست و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ‌ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین کند و برخلاف‌ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود.

به گزارش«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان به حلول ماه رجب اشاره کرده و اظهار داشت: ماه رجب دارای شرأفتی عظیم و جهات بزرگ می‌باشد و یکی از جهت‌های شرأفت این ماه آن است که از جمله ماه‌های حرام بوده و ماه دعا و مناجات است. این ماه در زمان جاهلیت نیز، با این خاصیت خود معروف بود. شب اول رجب، از جمله چهار شبی محسوب می‌گردد که شب زنده‌داری و بیداری در آن برای انجام عبادت، مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: اعلام حلول ماه رجب، سیر‌های نبوی(ص)ماه معظم رجب، برای اهل‌ایمان، بهار معنویت است و به مثابه فروردین‌ماه در طبیعت، شروع ربیع سیر و سلوک معنوی است.

حجت‌الاسلام رحیمی به پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در سی‌امین اجلاس سراسری نماز اشاره کرده و گفت: نماز، فراتر از نیاز‌های فرد و جامعه است و نماز را نمی‌توان در شمار نیاز‌های جاریِ فرد و جامعه‌ی مسلمان دانست. این فریضه‌ی بزرگ بسی فراتر از این نیاز‌ها نقش می‌آفریند.

خطیب جمعه ساوه افزود: ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یادآورشد: انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است، در واقع انتخابات فرصت انتخاب‌ ایده‌هاست و اگر به‌درستی انتخاب نشود، ‌ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین کند و برخلاف‌ ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت آن (مشارکت) می‌کاهد.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: امروز تحول‌گرایی و ارائه‌ایده‌های تحولی یک شرط لازم حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است. آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌واسطه یک‌ایده تحولی همه‌جانبه و پویاست و این‌ایده است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم می‌زند و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

وی تأکید کرد: نگاه انتخاب‌کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان‌هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای‌ ایده نو و پیشرو باشند. منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را، نه در شعار که در عمل بشناسد، باور داشته باشند و برای شکوفایی آن‌ایده‌های تحول‌آفرین تلاش کنند.

خطیب جمعه ساوه در ادامه به سخنان رهبری در مورد غزه اشاره‌ای داشته و گفت: بررسی جزئی و کلی میدان نبرد در غزه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در حال کاهش نیرو‌های خود به‌منظور کاهش تلفات در جنگ است و این عقب‌نشینی در حالی انجام می‌شود که این رژیم به هیچ کدام از اهداف اعلامی که برای تحقق آن وارد غزه شد نرسیده است. هم حماس پر قدرت در غزه حضور دارد و هم هیچ فلسطینی نیز غزه را ترک نکرده است.

وی ادامه داد: آمریکا از طریق بلینکن وارد معرکه شده و شروع به مذاکره با کشور‌هایی کرده است که به نحوی می‌توانند بر روی حماس تأثیر گذاشته و این جنبش را آرام نمایند. سفر به ترکیه، مصر، عربستان و... آمریکا وارد میدان دیپلماسی شده است تا خیلی آبرومندانه ابتدا رژیم صهیونیستی را از منجلاب شکست غزه نجات دهد و در ادامه امتیازی که این رژیم در میدان نبرد نتوانسته است از مقاومت بگیرد را در عرصه مذاکره بگیرد.

امام جمعه ساوه در پایان گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده است و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند. رژیم صهیونیستی در جزئیات و کلیات این نبرد بیش از سه ماه در همه جهات شکست خورده است و انشاء الله در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار