رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-31 10:26 شماره خبر : 5276 https://diyareaftab.ir/short/Vlj9n 0
رئیس‌اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران:

رئیس‌اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران گفت: زنان و دختران جامعه باید با الگوبرداری از حضرت معصومه(س) از نظر علمی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی، جایگاه و مرتبه بالایی در جامعه کسب کنند.

نرجس رضایی‌خواه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مذهبی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص سبک زندگی حضرت معصومه(س) و جایگاه زن و دختر در جامعه گفت: جایگاه حضرت معصومه(س) به گونه‌ای بود که در زمانی غیاب امام کاظم(ع)، ایشان پاسخگوی مسائل شرعی و مسائلی پیرامون جامعه بودند.

وی بیان کرد: اگر مشکلی یا مسئله‌ای پیش می‌آمد مردم برای حل مسائل خود به حضرت معصومه(س) مراجعه می‌کردند و ایشان به‌درستی و حکیمانه پاسخ مسائل را می‌دادند و هر زمان که امام کاظم(ع) از سفر خود بر می‌گشت، مردم برای اینکه بدانند پاسخی که از حضرت معصومه(س) دریافت کرده‌اند صحیح بوده است، سوال را دوباره نزد امام کاظم(ع) تکرار کرده و پاسخی مشابه پاسخ حضرت معصومه(س) می‌شنیدند و امام کاظم(ع) وقتی می‌دید پاسخ‌های حضرت معصومه(س) صحیح است خوشحال می‌شدند.

رئیس‌اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: امام کاظم(ع) همیشه حضرت معصومه(س) را دوردانه خطاب می‌کردند و ایشان را برکت می‌دانستند، یعنی اینکه ایشان از درجه‌ای برخوردار بودند که نزدیک به درجه معصوم بود.

رضایی خواه تصریح کرد: سفری که حضرت معصومه(س) به سمت ایران برای زیارت امام رضا علیه السلام پیمودند، یک سفر شخصی و دیدار با امام معصوم نبود، فلذا یک ولایت‌پذیری از امام زمان خود بود.

وی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) پاسخ شبهات را می‌دانست و خیلی از فرقه‌های انحرافی را با پاسخ صحیح از انحراف نجات می‌دادند، فلذا در زمانی که حضرت معصومه(س) در ایران بودند، امام رضا(ع) را به عنوان امام هشتم شیعیان به فرقه‌های انحرافی معرفی می‌کردند.

رئیس‌اداره ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران در خصوص جایگاه زن و دختر در جامعه عنوان کرد: دختران ما باید به شیوه‌ای تربیت شوند که بتوانند در آینده مادران خوبی در جامعه برای تربیت فرزندان صالح در نسل بعدی باشند.

رضایی خواه افزود: مادران و پدران باید با الگوگیری از حضرت معصومه(س)، اهتمام ویژه‌ای نسبت به تربیت فرزندانی پاکدامن داشته باشند.

وی بیان کرد: زنان و دختران جامعه باید به شیوه‌ای عمل کنند که از نظر علمی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی، جایگاه و مرتبه بالایی در جامعه داشته باشند تا بتوانند در تربیت فرزندان نسل آینده قدمی موثر بردارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار