رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: وجود حرم امام رضا(ع) یک برکت بزرگ و عامل امنیت در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه با اشاره به‌مناسبت‌های پیش رو از جمله میلاد امام رضا(ع)، روز اهدای خون، هفته جمعیت و... گفت: ریشه عملی همه این مناسبت‌ها اعتقاد به مبدا و معاد است. اگر کسی مبدأ شناس باشد یقیناً به  فکر زندگی دیگران خواهد بود. همچنین اگر کسی به معاد اعتقاد داشته باشد و ذات اقدس احدیت را شاهد و حاضر و ناظر و مدبرالامور بداند هیچ موقع از وجود فرزند گله‌مند نیست بلکه با عشق به طرف فرزندآوری و تربیت فرزند می‌رود.


وی به مسأله مهم یاد مرگ و معاد پرداخته و بیان کرد: مرگ عامل پویایی و تحرک جامعه است و این قبرستان یک دانشگاه است برای کسانی که اهل دقت هستند. و به وسیله این دانشگاه است که دید حقیقت بین افراد باز می‌شود.


حجت‌الاسلام رحیمی به میلاد پربرکت امام رضا(ع) اشاره کرده و افزود: وجود حرم امام رضا(ع) یک برکت بزرگ و عامل امنیت در ایران است. اگر سخنان امام رضا(ع) را در مدینه و ایران مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که حضرت با ایرانیان بسیار صمیمی سخن گفته است و حضرت در این مدت چه در ایران و چه در مدینه با اخلاق و علم و تدریس خیلی از جمعیت را با معارف آشنا کرده و به صراط مستقیم رهنمود ساخته است.


خطیب جمعه ساوه به سوم خرداد ۱۳۶۱ سالروز آزاد‌سازی خرمشهر اشاره کرده و گفت: به بیان امام عزیزمان(ره) فتح خرمشهر، دنیا به‌ایمان، قدرت، صلابت، عزم، شجاعت، عشق و ایثار رزمندگان اسلام، آفرین گفت و استکبار چون برگ بید به خود لرزید و پیام این فتح بزرگ این است که ما می‌توانیم و هر کجا جوانان بسیجی و دلاور و متعهد و متخصص ما وارد شوند به همه مشکلات فائق می‌آیند.


وی تصریح کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند. عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی(ره) که واقعاً قضایایی را می‌دید که ما‌ها محروم بودیم، این فتح را از امور مافوق طبیعت، از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی دانستند.


حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه یادآور شد: فتح خرمشهر را باید شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌ «الی بیت المقدس» در جهان اسلام و جهان مستضعفین بدانیم همانطوری که نظیر آن را در وعده صادق دیدیم و یک فتح مبینی اتفاق افتاد و به لطف الهی و با این عملیات‌ها به فتح مطلق که ریشه استکبار کنده خواهد شد خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: رهبر حکیم و توحیداندیش انقلاب در بشارتی مهم خطاب به جوانان فرمودند: «جوان‌های عزیز! بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است، آینده مالِ شما است؛ شما هستید که باید این تاریخ را با عزّتش محفوظ نگه دارید؛ شما هستید که این بارِ مسئولیّت را بردوش دارید؛ خرّمشهر‌ها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در یک می‌دانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است».

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار