رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-11-03 08:13 شماره خبر : 2885 https://diyareaftab.ir/short/en0L9 0
دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی خبر داد:

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی گفت: از زمان اعلام ثبت‌نام برای اعتکاف، روز به روز بر تعداد شرکت‌کنندگان آن افزوده می‌شود که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

احمد فرجی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: مراسم اعتکاف امسال در ایام‌البیض از سحرگاه پنج‌شنبه، ۱۳ رجب مقارن با پنجم بهمن‌ماه سالجاری، همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) آغاز و تا غروب پانزدهم همین ماه مقارن با هفتم بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به پای کار آمدن همه فعالان فرهنگی استان مرکزی برای برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف سالجاری افزود: امسال با توجه به استقبال گسترده مردم استان برای حضور در مراسم اعتکاف؛ ۱۴۶ مسجد شهری و روستایی در استان مرکزی برای این مراسم در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اعتکاف استان مرکزی عنوان کرد: از زمان اعلام ثبت‌نام برای اعتکاف، روز به روز بر تعداد شرکت‌کنندگان آن افزوده می‌شود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

اعتکاف مراسمی اعتقادی و فردی که دارای فضیلت بسیار زیاد است و با توقف حداقل سه روز در مسجد، در اَیامُ‌البیض که به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری گفته می‌شود، با هدف ایجاد فرصتی آرام و خلوت برای مناجات با خداوند متعال در جهت قرب الهی است، اما در کنار این خلوت و مناجات برنامه‌هایی همچون سخنرانی، مداحی، پاسخ به شبهات، پرداختن به جایگاه بانوان در اجتماع، قرائت دعاهای مخصوص اعتکاف در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار