رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-28 08:23 شماره خبر : 7434 https://diyareaftab.ir/short/NgK5p 0
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی:

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری استان مرکزی گفت: در استان مرکزی طی جلسات تخصصی، پیشنهاد تغییر قیمت نان به وزارت کشور ابلاغ شد که بعد از تصمیمی‌گیری توسط وزارت کشور در استان اعمال و اجرایی خواهد شد.

محمدرضا گودرزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص افزایش قیمت نان در استان مرکزی گفت: نان یک کالای اساسی در سفره مردم است و تولید با کیفیت آن باید در اولویت نخست قرار گیرد اما تغییر قیمت آن امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: فارغ از آردی که توسط دولت، به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایان قرار داده می‌شود، باقی هزینه‌های مرتبط با تولید نان در نانوایی‌ها شامل هزینه‌های کارگری، اجاره محل، خمیرمایه، حمل آرد، حامل‌های انرژی و باقی هزینه‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری استان مرکزی بیان کرد: اگر افزایش قیمت‌ هزینه‌های جانبی تولید نان در نانوایی‌ها مدنظر قرار نگیرد، نانوایی‌ها امکان تداوم فعالیت را ندارد و مجبود می‌شوند برای تأمین هزینه‌هایش مسیر غیر تولید را پیش بگیرند.

گودرزی عنوان کرد: استان‌های کشور در حال براورد قیمت جدید نان هستند که تا امروز حدود ۱۳ استان قیمت جدید را اعمال و اجرایی کرده است.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی طی جلسات تخصصی، پیشنهاد تغییر قیمت نان به وزارت کشور ابلاغ شد که بعد از تصمیمی‌گیری توسط کشور با یک فاصله زمانی نسبت به دیگر استان‌ها قیمت‌های جدید نان در استان اعمال و اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که یک هزار و ۶۰۰ نانوایی در استان مرکزی در حال فعالیت هستند و ۱۲ کارخانه آرد در استان مرکزی مستقر است که از این تعداد ۱۱ کارخانه فعال و ظرفیت تولید آرد استان ۶۵ هزار تن است.

همچنین در حال حاضر، در استان مرکزی ۱۰۰ نانوایی تولیدکننده نان کامل فعالیت می‌کنند و هدف آینده افزایش این تعداد به ۲۵۰ واحد نانوایی در سطح استان است.

سلامت جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی نباید صورت گیرد، لازم است تمامی نهادهای مرتبط همکاری کنند تا فرآیند تولید نان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار