رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-11-21 10:20 شماره خبر : 3246 https://diyareaftab.ir/short/4x9Gk 0
یادداشت؛

پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز بزرگی برای تجدید حیات دین، ارزش‌های الهی و فراهم آمدن افتخارات طلایی با محوریت اسلام و انقلاب اسلامی در جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی یونسی، رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در یادداشتی به‌مناسبت چهلمین و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، نوشت: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در شرایطی جشن می‌گیریم که بسیاری از انقلاب‌های رخ داده در جهان نتوانستند حتی بیست سالگی انقلاب خود را ببینند.

انقلاب اسلامی با لطف خداوند متعال، رهبری‌های ارزشمند امامین انقلاب و حضور ارزشمند مردم غیور ایران اسلامی، در صحنه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بعد از ۴۵ سال، نه تنها دچار تزلزل نشده است، بلکه آنقدر در موفقیت‌ها مورد توجه قرار گرفته که بسیاری از دشمنان، نظام سرمایه‌داری غربی و نظام سوسیالیستی را به چالش کشیده است و به عنوان یک مدل بسیار موثر برای توسعه‌ی کشورها واقع شده است.

بهمن‌ماه سال ۵۷، آغاز بزرگی برای تجدید حیات دین و ارزش‌های الهی در میان پیروان همه ادیان در جهان، فراهم آمدن افتخارات طلایی و البته روز جهانی شدن جدید با محوریت اسلام و انقلاب اسلامی آغازی برای شکل‌گیری یک عصر جدید با روحیه «ما می‌توانیم» و با نگاه عدالت‌گرایانه و انصاف اجتماعی عدالت برای همه و ظلم به هیچکس است.

جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین سرمایه یعنی «استقلال ملی» برخوردار است که این استقلال در پرتو حقانیت خدا و سرمایه ایمان مردم ایران شکل گرفته است.

اگر نظامی مثل نظام ولایت‌فقیه که در رأس آن یک فرد عادل، شجاع، دنیاگریز و خداطلب است را به جهان معرفی شود، بسیاری از کشورها با نظام‌های طاغوتی، شاهنشاهی، سرمایه‌داری و کمونیستی، موجودیت خود را در خطر می‌بینند و اگر انقلاب اسلامی در مسیر رشد خود به قله برسد، خطر بسیار بزرگی برای همه‌ی کشورهایی که با نظام‌های دیکتاتوری و شاهنشاهی، حکومتشان را اداره می‌کنند، است.

کشور ایران در فرایند رشد چند ساله انقلاب اسلامی خود، به توانمندی‌های مهم و پیشرفت‌های بسیار شگفت‌انگیزی در رتبه‌های بالا و تک رقمی جهانی رسیده است.

انقلاب اسلامی، در صنعت دفاعی، پهپادها و موشک‌های نظامی، خودکفا و بومی شده است، به طوری که دشمنان به خودشان اجازه‌ی حمله‌ی نظامی نمی‌دهند.

توسعه‌ی عدالت اجتماعی است یعنی از یک نظام طبقاتی در دوران شاهنشاهی عبور کرده و به شرایط توسعه عدالت به صورت یکسان در کشور وارد می‌شویم.

میزان درآمدهای فراوان سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، هیچ وقت در مسیر توسعه متوازن شهرهای کشور خرج نشد، اما در جمهوری اسلامی علیرغم دوران دفاع مقدس و تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، بسیاری از مشکلات زیرساختی در کشور حل شد.

دولت سیزدهم در شرایطی اقتصاد کشور را به دست گرفت که در حوزه‌های مختلف بدهی‌های بسیار سنگینی وجود داشت اما با یاری خداوند و مردم ایران منجر شد که قیمت و صادرات نفت افزایش یابد.

معاهده‌های امضا شده ازجمله پیمان شانگهای و پیوستن به گروه بریکس، زمینه‌ساز شد تا بتوان نرخ ارز در کشور مدیریت شود و اجازه‌ی افزایش قیمت ارز را بیش از پیش ندهد.

افزایش تولید و اصلاح یارانه‌ها هم یکی از روش‌های مهم برای کنترل تورم هست و دادن یارانه به کالاهایی که امکان مدیریت صحیح بر آن‌ها وجود ندارد، فقط گروه خاصی از دلالان را ثروتمندتر و ایجاد تورم می‌کند.

با همکاری مردم و دولت این امکان وجود دارد که به راحتی بسیاری از ناثباتی‌های اقتصادی و تورم را در یک حالت پایدار حفظ کنیم تا زمینه‌ساز رفاه بیشتری برای مردم شود.

یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند.

انقلاب شکوه‌مند اسلامی، با خون جوانانی که همه‌ آرزوهای دنیایی خود را زیر پا گذاشتند و به سمت شوق دیدار با خدا پیوستند به پیروزی رسید، فلذا نباید ارزش خاک کشوری که با خون جوانان رنگین شده است را پایمال کرد.

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار