رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۷۰ طرح حوزه جهاد کشاورزی استان مرکزی به‌مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

علی صفری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، در رابطه با اقدامات شاخص جهاد کشاورزی استان مرکزی در جهت امیدآفرینی جامعه گفت: یکی از اقداماتی که امسال در سازمان پیش‌بینی شده است، افتتاح ۷۰ طرح حوزه جهاد کشاورزی در دهه فجر است.

وی در رابطه با افتتاح ۷۰ طرح افزود: افتتاح این طرح‌ها به غیر از طرح‌های دیگر بخش‌های کشاورزی مانند دامپزشکی، منابع طبیعی، مرکز تحقیقات و سایر ادارات وابسته‌های به بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: از مجموع ۷۰ طرح بخش کشاورزی، ۱۳ طرح در بخش صنایع تبدیلی و۵۷ طرح آن در حوزه آب و خاک مانند لایروبی و مرمت قنوات، آبرسانی با لوله به مزارع کشاورزی، احداث کانال‌های آبیاری و همچنین یکپارچه‌سازی اراضی و ایجاد آبیاری تحت فشار در سطح استان مرکزی است که با افتتاح طرح‌ها راندمان آبیاری استان از ۳۹ درصد در اوایل دولت سیزدهم به ۴۴ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

صفری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در دولت سیزدهم اجرایی شده است جهش تولید در دیمزارها بوده که در دو سال اجرایی شده این طرح، امسال ۱۸۰هزار هکتار تحت پوشش قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی دیگری نیز در دهه فجر خواهیم داشت از جمله برگزاری نمایشگاه استان در دهه فجر که سازمان در آن نیز مشارکت خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ۱۲ شهرستان و روستاهای متنوع استان نیز افتتاح پروژه‌هایی را خواهیم داشت که جشن انقلاب را در روستاها و همچنین برنامه‌های متنوعی دیگری با عنوان کمیته روستایی و عشایری دهه فجر که مسئولیت آن با نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان است، خواهیم داشت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار