رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-24 12:47 شماره خبر : 8835 https://diyareaftab.ir/short/4Zr3k 0
شهردار اراک خبر داد:

شهردار اراک گفت: در هفته فرهنگی اراک کلنگ‌‌زنی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری و عمرانی در سطح شهر را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علیرضا محمودی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در منطقه گردشگری نورالشهدا همچنان کارها ادامه دارد و آخرین عملیات آسفالت‌ریزی پارکینگ خیابان نارون و مراحل نصب اولین تلویزیون شهری در این منطقه در حال انجام است.

وی اظهار کرد: اجرای بازی تله‌سیژ در منطقه گردشگری نورالشهدا، برای شهر اراک به‌عنوان اولین پروژه کابلی بهترین انتخاب بود، زیرا میزان هیجانات افرادی که از این بازی استفاده می‌کنند در سایر شهرها بسیار رضایت‌ بخش توصیف و گزارش شده است.

شهردار اراک افزود: شرکت تله‌کابین توچال به‌عنوان سرمایه‌گذار احداث تله‌سیژ در منطقه گردشگری نورالشهدا به صورت غیر رسمی کلنگ شروع این طرح را به زمین زده است و اقدامات فنی در حال انجام است. لازم به ذکر است، تله سیژه دره گردو در مسیر رفت و برگشتی به طول هزار متر با بهترین قطعات، احداث می‌شود.

محمودی با ذکر عناوین هفته فرهنگی اراک تصریح کرد: برای هفته فرهنگی جلسات مختلفی در راستای برگزاری هفته نکوداشت اراک با تمام سمن‌ها و آخرین جلسه را نیز با ادارات کل به ریاست استاندار مرکزی برگزار کردیم.

شهردار اراک در ادامه افزود: در روز اول هفته فرهنگی اراک، زنگ اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته می‌شود و در عصر همان روز همایش مفاخر کشوری در فرهنگسرای شهر یا سالن پروین اعتصامی هتل امیرکبیر با دعوت از یکی از مسئولان عالی رتبه کشوری، برگزار خواهد شد.

 وی گفت: در ایام هفته فرهنگی اراک افتتاح زمین چمن‌های مصنوعی در مناطق مختلف شهر و افتتاح سالن تئاتر شهر یا بلک باکس و بگ فیلتر کارخانه آسفالت را خواهیم داشت. همچنین بزرگترین لندفیل بهداشتی غرب کشور در مرکز دفن پسماند اراک به مساحت ۲۵۰ هزار متر مکعب، در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی تصریح کرد: در روز آخر هفته فرهنگی اراک، در تلاش هستیم جشنی را در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی، مختص عموم شهروندان در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) برگزار کنیم.

شهردار اراک همچنین خاطرنشان کرد: در هفته فرهنگی کلنگ‌‌زنی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری و عمرانی در سطح شهر را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون تقریباً 100 هزار تن آسفالت در معابر کلان شهر اراک پخش و توزیع شده که مبنای انتخاب معابر بر اساس درخواست‌های عمومی معابر درجه یک، دو و سه بوده است و لکه‌گیری‌ها هم در برخی مناطق با توجه به خواسته‌های مردم و نظرات مدیران مناطق انجام شده است.

محمودی اظهار کرد: در شهر اراک روزانه چهار فینیشر در حال پخش آسفالت است و امید می‌رود در صورت مساعد بودن شرایط جوی به آمار ۷۰ درصد در مورد پخش آسفالت در معابر برسیم و برخی از مطالبات شهروندان در این زمینه را پاسخ دهیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار