رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/30 Monday - 2024 21 October الاثنين ، 18 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-30 13:52 شماره خبر : 8963 https://diyareaftab.ir/short/4a5rd 0
شهردار اراک خبر داد:

شهردار اراک گفت: سالن نمایش تئاتر شهر با مساحت ۷۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۵۰ نفر در اراک ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علیرضا محمودی، صبح امروز، در مراسم افتتاحیه ساختمان تئاتر شهر اراک گفت: سالن نمایش تئاتر یکی از نیازهای این شهر بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری به تحقق پیوست.

وی افزود: فرایند ساخت این مجموعه سال‌ها به حالت تعلیق درآمده بود، اما سه سال پیش دوباره فعالیت‌های ساخت آن آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید. هزینه ساخت این مجموعه به بیش از ۱۶ میلیارد تومان می‌رسد.

شهردار اراک بیان کرد: سی و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی فردا آغاز خواهد شد و قرار است در سالن تئاتر شهر اراک برگزار شود.

محمودی عنوان کرد: اراک دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجهی است که به آن‌ها به اندازه کافی توجه نشده است و پارک‌شهر اراک به‌عنوان یکی از عناصر هویتی این شهر، نیازمند حفظ و نگهداری به بهترین نحو ممکن است.

وی اظهار کرد: سالن نمایش تئاتر شهر با مساحت ۷۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۵۰ نفر در اراک ساخته شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: برج شیشه یکی از آثار تاریخی این شهر به شمار می‌آید که تمامی تلاش‌ها برای بازسازی و احیای آن به کار گرفته می‌شود.

محمودی تصریح کرد: مساحت کلی این مجموعه به ۴ هزار مترمربع می‌رسد و شامل سالن نمایش، سالن بک استیج، کافه و یک مجموعه گالری هنری است و به‌زودی در پشت محوطه مجموعه تئاتر شهر، یک پارک موضوعی برای اجراهای خیابانی راه‌اندازی خواهد شد و همچنین سردیس مفاخر شهر اراک نیز در این مکان نصب خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار