رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اعضای بدن جوان محلاتی که دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

سمیه قادری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «دیار آفتاب»؛  «امیرحسین غفاری» نوجوان ۱۷ ساله محلاتی که پس از عارضه حاد مغزی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک منتقل شد علیرغم تلاش فراوان تیم درمان، در تاریخ سیزدهم بهمن ماه دچار مرگ مغزی شده و خانواده سخاوتمند ایشان با ایثار و شهامت رضایت خود را مبنی بر اهدا اعضای عزیزشان اعلام کردند که با این اهدا به چندین نفر جان دوباره بخشید.

هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر انسانی می‌تواند با اهدا عضو خود، جان هشت نفر را با اعضا اصلی و ۵۳ نفر را با نسوج؛ نجات دهد افزود: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

وی تصریح کرد: در هر دو ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می‌شود.

قادری، ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد «امیر حسین غفاری» ادامه داد: اعضای بدن این نوجوان شامل، کبد و کلیه‌ها، پانکراس جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آن‌ها پایان داده است.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار