رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-12 10:28 شماره خبر : 2492 https://diyareaftab.ir/short/Vp922 0
امام‌جمعه ساوه:

امام‌جمعه ساوه گفت: دین اسلام بالاترین جایگاه و ارزش برای بانوان قائل است وهیچ دینی برای بانوان در این حد ارزش قائل نیست.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در مراسم جشن کوثر که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم ارزشی که دین نسبت به بانوان تعیین کرده و همچنین حرمتی که نسبت به بانوان تعریف کرده بیان کنیم زبان از بیان آن قاصر است. زیرا هیچ دینی برای بانوان در این حد ارزش قائل نیست.

وی با بیان اینکه دین اسلام بالاترین جایگاه و ارزش برای بانوان قائل است، گفت: دین اسلام بانوان بزرگی همچون حضرت فاطمه زهرا، حضرت خدیجه، حضرت زینب و... داشته که در زندگی شخصی و اجتماعی الگو‌های کاملی هستند که باید بیش از پیش به جامعه معرفی شوند.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند.

وی تأکید کرد: سوره کوثر به تنهایی برای بیان شأن و منزلت زن کفایت می‌کند و این سوره کوثر سرچشمه همه خوبی هاست.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در سوره «كوثر» مجموعه‌ای دل‌انگیز از زیبایی‌ها و اصالت‌ها را رقم زدند و آن را به عنوان، هدیه و عطیه‌ای الهی تقدیم رسول خاتم الأنبیاء، محمد مصطفی(ص)، كردند؛ زیرا، فاطمه(س) یكی از مظاهر فیض مداوم و جریان پربركت حركت محمدی است.

وی گفت: ما باید کوثرگرا باشیم و تکاثر طلب نباشیم که اگر مشغول تکاثر شویم به تصریح آیات أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ، حَتَّىٰ زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ خاک قبرستان نیز مایه عبرت ما نخواهد بود، اما اگر کوثرگرا شدیم، به تصریح سوره مبارکه کوثر، وجودمان خیر کثیر می‌شود، خداوند قربانی ما را قبول می‌کند، قربانی مسیر بندگی می‌شویم و خدا خریدارمان می‌شود و دشمن ما نیز نابود می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار