رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-11 13:40 شماره خبر : 5032 https://diyareaftab.ir/short/V0lA3 0
استاندار مرکزی خبر داد:

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در بحث احیا و بازگرداندن واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید اقدامات مهمی اتفاق افتاده است گفت: ۲۲۳ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید برگشتند.

به گزارش خبرنگاراقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب»؛ فرزاد مخلص الائمه صبح امروز در جشنواره امتنان کارگران(تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه) که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: استان مرکزی قطب کار و کارگری است به طوری که بیش از ۶۰ درصد بیمه‌شدگان از قشر کارگری هستند.

وی بیان کرد: در این هفته چهار مناسبت مهم و فرخونده روبه‌رو بودیم روز معلم ادای احترام به تمام آموزش دهندگان در حوزه آموزش و پرورش، هفته سلامت که دلیران خط مقدم حوزه سلامت با قدرت پای کار هستند، روز شوراها و گرامی‌داشت روز بزرگ کارگر که قدردان تمام کارگران در بخش‌های مختلف برای راه‌اندازی چرخه صنعت هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در بخش صنعت، معدن و تجارت شاهد موفقیت‌های بسیاری در بخش کارگری بوده‌ایم، چرخه صنعت بر دستان با برکت کارگران کل کشور می‌چرخد.

مخلص الائمه در خصوص حقوق‌های عقب افتاده بعضی از کارگران در حوزه صنعت افزود: سال گذشته در بخش صنعت در بحث حقوق عقب افتاده کارگران اتفاقات خوبی افتاد که پرداخت حقوق به موقع کارگران در دستور کار مدیران قرار گرفت، امروز شاهد آرامش و امنیت بالایی در حوزه تولید و مسکن در دولت سیزدهم هستیم لذا استان مرکزی در حوزه کار و تولید مشکل خاصی ندارد.

وی عنوان کرد: این استان در بخش مسکن برای ساخت با کمبود نیروی کار و نیروی انسانی مواجه است، لذا ۱۰ هزار واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن تنها در شهرستان اراک در دست اجرا است، در حالی‌که مسکن مهر در دولت دهم با یک‌ هزار و ۴۰۰ واحد در این شهر ساخته شد.

استاندار مرکزی در خصوص وضعیت اشتغال در استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در زمان فعالیت دولت سیزدهم با کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال و مشارکت اقتصادی همراه شده و وضعیت اشتغال استان مرکزی خوب است و در بسیاری از شهرستان‌ها، نگرانی‌هایی برای کمبود نیروی کار وجود دارد.

مخلص الائمه گفت: در بحث احیا و بازگردانی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید اقدامات مهمی اتفاق افتاده است، لذا ۲۲۳ واحد تولیدی و صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند که باعث شده در مجموع ۲ هزار نفر مشغول به کار شوند.

وی بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع و موانع تولید در استان مرکزی فعال است و هر هفته مسائل واحدهای تولیدی را در چارچوب اختیارات این کارگروه به صورت ویژه پیگیری می‌شود و سال گذشته ۵۵۰ مصوبه به همراه داشت که ۸۰ درصد آن اجرایی و مابقی در دست پیگیری است.

استاندار مرکزی گفت: مدیران و کارفرمایان بخش‌های دولتی و خصوصی باید اقدام ویژه‌ای برای مسئله مهم رفاهی، ورزشی و فرهنگی کارگران در دستور کار خود قرار دهند که این قشر زحمت‌کش جامعه در امنیت شغلی به تولید بهتر در صنعت مشغول به کار باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار