رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
استاندار مرکزی خبر داد:

استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی برای چندمین بار رتبه اول پایش ملی محیط کسب و کار را احراز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه، در صفحه مجازی شخصی خود نوشت: استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار در زمستان سال ۱۴۰۲ برای چندمین بار رتبه اول کشور را احراز کرد و دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب‌ و کار نسبت به سایر استان‌ها ارزیابی شد.

وی بیان کرد: این سنجش مبتنی بر ۷۰ نماگر شامل ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۲ مؤلفه آماری قابل احصای مؤثر بر اداره واحدهای توليدي، طبق قانون توسط اتاق بازرگانی ایران انجام می‌شود.

استاندار استان مرکزی عنوان کرد: بهبود محیط‌ کسب و کار، یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه‌ اقتصادی در هر‌ کشور به شمار می‌رود که علاوه‌بر آن هر چه محیط کسب و کار شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی نیز بیشتر می‌شود.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی در شروع کار باید موانع محیط کسب و کار را حذف کرد که این امر مهم نیازمند فرآیندی مستمر برای پایش و سنجش مؤلفه‌های مؤثر بر وضعیت آن است.

وی خاطرنشان کرد: تأثیر فضای کسب‌ و‌ کار مساعد، بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی، امری انکارناپذیر و تضمینی برای رشد اقتصادی کشور است.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های اتاق ایران از شاخص ملی محیط کسب‌ و کار در زمستان سال ۱۴۰۲، استا­ن­‌های مرکزی، قم و خوزستان به ترتیب دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب و کار نسبت به سایر استان­‌ها ارزیابی شده‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار