رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/24 Monday - 2024 13 May الاثنين ، 5 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-09 11:57 شماره خبر : 4978 https://diyareaftab.ir/short/4xJwx 0
استاد دانشگاه:

استاد دانشگاه گفت: پیوندهای اجتماعی و ازدواج یکی از شاخص‌های طول عمر به حساب می‌آیند که بقای عمر انسان را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سید محسن فاطمی،  صبح امروز، در همایش ملی خانواده و ازدواج، چالش‌ها و راهکارها که در اراک برگزار شد، پیرامون آسیب‌شناسی همسریابی و همسرگزینی گفت: رشد یک انسان در رابطه شکل می‌گیرد و به آن معنا می‌بخشد.

وی افزود: هر رابطه چه مثبت باشد و چه منفی، دارای آثار گوناگونی است که در سلامت انسان اثرگذار است.

این روانشناس متخصص کشور بیان کرد: اگر انسانی در رابطه‌ای قرار داشته باشد از سلامت جسمانی و روانی خاصی برخوردار است و اگر در تنهایی خود به سر ببرد دچار آسیب‌های سلامتی می‌شود.

فاطمی عنوان کرد: پیوندهای اجتماعی و ازدواج یکی از شاخص‌های طول عمر به حساب می‌آیند و یک رابطه‌ی خوب، بقای عمر انسان را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: رابطه‌ها در کاهش استرس‌ها و آسیب‌های اعصاب‌شناختی اثربخش است و فقدان رابطه‌ها در حوزه سلامت، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

روانشناس متخصص کشور خاطرنشان کرد: علاوه‌بر بودن در رابطه، پویایی و مثبت‌ بودن رابطه‌ها نیز در سلامت روحی و جسمی موثر هستند و در جهت متضاد آن ارتباط‌های نادرست موجب به‌خطر انداختن روحیه، عواطف، احساسات، تفکر، و سلامت جسمانی می‌شود.

فاطمی، درخصوص پویایی، حضور در لحظه و آثار آن در ارتباط، ازدواج و خانواده تصریح کرد: به هر میزان که ما در ارتباط پویاتر شرکت کنیم، از اعتماد به‌نفس و عزت نفس بیشتری بهره‌مند هستیم.

وی بیان کرد: استرس‌ها و فشارهای گوناگونی که خارج از رابطه ایجاد می‌شوند، پیوندهای اجتماعی و روابط را تهدید کند.

این روانشناس متخصص کشور عنوان کرد: یکی از مولفه‌های بهبود کیفیت رابطه، حضور معنویت در رابطه است که موجب ایجاد اعتقاد روحی و روانی نسبت به نوع ارتباط و خصوصیات طرف مقابل است.

فاطمی اظهار کرد: ازدواج نوعی رابطه فرا اجتماعی است که موجب پایداری در سلامت روحی و جسمی زن و شوهر می‌شود و با توجه به نوع ارتباط هرچه بهتر باشد، میزان کیفیت سلامت جسمی و روحی افزایش می‌یابد‌.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار