رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-27 13:48 شماره خبر : 8029 https://diyareaftab.ir/short/4QYO1 0
مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی اعلام کرد:

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و خانواده‌های ایثارگران در حوزه مقاومت و جهاد است، تا پایان سال ۲۰ هزار جامعه ایثارگری استان مرکزی تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ غلامرضا کریمی، صبح امروز در نشست خبری برنامه‌های هفته‌های دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت شهدای مدافع امنیت را گرامی می‌داریم که اگر جان‌فشانی و از خود گذشتگی شهدای بزرگوار نبود ما در این آرامش و آسایش حضور نداشتیم که دلیل امنیت و آسایش به خاطر خون پاک شهدا هست.

وی افزود: برنامه چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس را پیش‌رو داریم که برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس نشان دهنده فداکاری و ایثارگری مردم در زمان جنگ است. دفاع مقدس همانند یک نگینی در تاریخ کشور به عنوان‌ ام‌القرای اسلام همیشه می‌درخشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی بیان کرد: ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سال ۹۹ برابر با ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور شکل گرفت. تا به الان که در چهارمین سال تشکیل این ستاد هستیم با پیگیری برنامه‌های مختلف حوزه دفاع مقدس در طی این سال‌ها مناسبت‌های مختلفی را هدایت و رهبری کرده است که مسئولیت اجرای این برنامه برعهده استاندار مرکزی و دبیر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت این کار را در استان بر عهده دارند.  

کریمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ که مصادف با چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس است تا به الان چهار جلسه ستاد گرامیداشت که دو جلسه در قالب کمیته‌های تخصصی و یک جلسه تخصصی در حوزه صدا و سیما و جلساتی را در فرمانداری‌های استان داشته‌ایم که این اطلاع‌رسانی توسط شما خبرنگاران رسانه‌های استان انجام و هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی عنوان کرد: اجرای این برنامه‌ها یک وظیفه دینی، ملی و مذهبی و یک وظیفه سازمانی بر عهده همه دستگاه‌های اداری، لشکری و کشور و اقشار جامعه در سطح استان مرکزی است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی اظهار کرد: تا به امروز ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه در قالب ۷۰ عنوان برنامه توسط دستگاه‌های مختلف در سطح استان به دبیرخانه ستاد گرامیداشت ارسال شده است. مراسمات در قالب مراسمات ملی حوزه دفاع مقدس در استان برابر با سایر استان‌ها برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های شاخص استان به‌صورت بومی توسط دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

کریمی تصریح کرد: روز گذشته نیز مراسم عهد سربازی توسط ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور تمامی رده‌های نیروهای مسلح در مرکز آموزش حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار و تمامی نیروهای مسلح بار دیگر عهد و پیمانی را با امام زمان (عج) بستند.  

وی گفت: در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ رژه نیروهای مسلح و با مسئولیت سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی در خیابان قائم مقام فراهانی اراک مقابل سپاه حضرت روح‌الله استان برگزار خواهد شد. همچنین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را در برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد تا به صورت مشترک عهد و پیمانی با رهبر معظم انقلاب ببنیدم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرکزی در پایان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بسیار شاخص و مهم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و خانواده‌های ایثارگران در حوزه مقاومت و جهاد خواهیم داشت که این موضوع با محوریت تجلیل از همسران و مادران و خانواده‌های ایثارگران برگزار خواهد شد که تا پایان سال یک سهم تجلیل از ۲۰ هزار نفری از جامعه ایثارگری خواهیم داشت. این مراسم در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی انجام خواهد شد که میزبان ۵۰۰ نفر از خانواده‌های ایثارگران خواهیم بود و مابقی ایثارگران به صورت حضور در منازل و دستگاه‌های اداری انجام خواهد شد.  

 

انتهای خبر /

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار