رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 11:36 شماره خبر : 8914 https://diyareaftab.ir/short/V9rE0 0
شهردار کلانشهر اراک:

شهردار کلانشهر اراک گفت: اراک مهد شهیدان، مفاخر و استادان به‌نام در سطح کشور است که تبحر خاصی از نظر علمی، نجوم، صنعت و فرهنگ را داشته‌اند و صادرکننده علم به سطح کشور و حتی به خارج از کشور هم بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علیرضا محمودی صبح امروز در آئین نواختن زنگ اراک که به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر و هفته فرهنگی اراک در مدرسه صمصامیه بیات نواخته شد، گفت: اراک توانمندهای بسیاری بالایی دارد که نسبت به آن به صورت جد پرداخته نشده است، لذا برای اینکه بتوانیم از پتانسیل‌های فاخر موجود استفاده کنیم باید هفته فرهنگی اراک را به سطح کشور معرفی کنیم.

وی بیان کرد: دبیرستان صمصامیه بیات یکی از مراکز هویتی اراک است دبیرستانی که در کنار بافت قدیمی شهر ساخته شده به‌عنوان یک اثر تاریخی و ماندگار برای نسل‌های بعد نیز بسیار ارزنده و گرامی است، لذا به موجب هفته فرهنگی اراک و گرامی‌داشت این اثر تاریخی شهر اراک زنگ آغازین را در این بنا می‎‌نوازیم تا اراک مهد تمدن و تعلیم را به کشور معرفی کنیم.

محمودی عنوان کرد: اراک مهد شهیدان، مفاخر و استادان بنام در سطح کشور است که تبحر خاصی از نظر علمی، نجوم، صنعت و فرهنگ را داشته‌اند و صادر کننده علم به سطح کشور و حتی به خارج از کشور هم بوده‌اند که به پاس قدردانی از این مفاخر هفته فرهنگی را با یاد و نام این اساتید آغاز می‌کنیم.

وی در خصوص تمدن اراک تصریح کرد: بزرگداشت اراک به‌عنوان اولین شهر مهندسی‌ساز در کشور مایه افتخار در استان است، لذا اراک افراد تاثیرگذار بسیاری داشته است که باعث افتخار کشور شده‌اند.

شهردار کلانشهر اراک در خصوص هفته فرهنگی اراک اظهار کرد: نواختن زنگ اراک در مدرسه همزمان با سالروز به صدارت رسیدن امیرکبیر در مدرسه صمصامیه بیات باعث افتخار شهرداری است لذا گلباران قبور شهدا، بازدید حمام اراگ، همایش مفاخر کشوری با حضور شخصیت‌های بزرگ اراکی، جشنواره موسیقی در ادامه این برنامه خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار