رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-21 13:49 شماره خبر : 8779 https://diyareaftab.ir/short/4a5zZ 0
استاندار مرکزی:

استاندار مرکزی گفت: اراک به لحاظ تاریخی از شرایط مهم و خاص تاریخی برخوردار است و از ابتدا به لحاظ خاص شهرسازی با مهندسی ویژه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در نشست هفته فرهنگی اراک در شهرداری اراک گفت: همه دستگاه‌های اجرای استان موظف‌اند به همکاری همه‌جانبه برای هرچه با شکوه‌تر هفته فرهنگی اراک هستند که در صورت لزوم فرمانداری هم کمک کنند، لذا اراک به لحاظ تاریخی از شرایط مهم و خاصی برخوردار است و از ابتدا به لحاظ خاص شهرسازی با مهندسی ویژه ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در خصوص هویت و اهمیت اراک در سه سال ناتمام دولت سیزدهم به‌همت مسئولان هفته فرهنگی بسیار پرباری انجام شد که در چهارچوب نظام هویتی بسیاری از مفاخر اراک در سطح کشور شناخته شدند، لذا در زرندیه، ساوه و اراک هفته‌های فرهنگی متنوعی برگزار شد.

استاندار مرکزی در خصوص مولفه‌های هویتی برای پیشرفت سریع کار عنوان کرد: اجرای هفته فرهنگی اراک باید به گونه‌ای باشد که هر اراکی به خود افتخار کند و در هر جای دنیا با رویدادهای مختلف یکی از برنامه‌های این هفته گره خورد باشند، لذا نسبت به ویژگی‌های اراک بیشتر توجه شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: اراک به جهت اینکه سرزمین قدیمی و قدمت‌داری است که با مهندسی منحصر به فردی ساخته شده می‌توان عناصر مختلفی را نام برد از قبیل بازار تاریخی اراک مدرسه صمصامی که جزء اولین مدرسه در کشور است موزه مفاخر و موزه چهار فصل جزء قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین موزه‌ها کشور هستند.

بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی در هفته فرهنگی اراک

شهردار اراک در خصوص فرهنگ، هنر و تاریخ اراک گفت: اراک ناشناخت‌های بسیاری دارد که باید با ایجاد هفته فرهنگی اراک و با استفاده از ظرفیت‌های مهم صنعتی، کشاورزی، هنری، تاریخی و مفاخر را در سطح کشور مهم کنیم.

علیرضا محمودی در خصوص افتتاح 6 طرح نا تمام در اراک بیان کرد: کلنگ‌زنی 6 طرح و پروژه فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته اراک افتتاح خواهد شد، لذا برای اجراء برنامه‌های هفته فرهنگی اراک لازم است همه دستگاه‌های اجرای پای کار باشند تا در بهترین شرایط اراک مهد و مفاخر استان دیده شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار