رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-28 13:28 شماره خبر : 8055 https://diyareaftab.ir/short/NBbXA 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: خانواده‌ها و معلمان برای تعالی جامعه، اخلاق‌مداری و تعلیم و تربیت بر اساس اخلاق‌محوری فرزندان و دانش‌آموزان را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در مراسم جشن شکوفه‌های کلاس اولی که امروز در مدرسه نیکان کاوه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: خانواده‌ها و معلمان برای تعالی جامعه، اخلاق‌مداری و تعلیم و تربیت بر اساس اخلاق‌محوری فرزندان و دانش‌آموزان را در اولویت خود قرار دهند.


وی گفت: اخلاق مهم‌ترین ویژگی تعالی در هر جامعه‌ای است و اگر بتوانیم نسل آینده را با شاخصه‌های اخلاق اسلامی تربیت کنیم، می‌توانیم بسیاری از چالش‌های پیش روی جامعه را نیز مرتفع سازیم و خانواده‌ها و معلمان باید با همدلی و همراهی، زمینه‌ساز رشد و پیشرفت اخلاقی کودکان شوند و با ارائه الگو‌های مناسب، آنان را به سوی زندگی سالم و اخلاق‌مدار هدایت کنند.


حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه گفت: تعلیم و تربیت تنها به آموزش دروس مدرسه محدود نمی‌شود و شامل پرورش مهارت‌های زندگی، روابط اجتماعی و اخلاقی نیز می‌باشد.

وی تصریح کرد: امروز روزی است که دانش‌آموزان وارد دنیای جدیدی می‌شوند، دنیایی که سرشار از فرصت‌ها و چالش‌های جدید است. دانش‌آموزان با آغاز این مسیر تازه در زندگی خود، با شور و شوق به مدرسه پا می‌گذارند تا پله‌های نخستین تعلیم و تربیت را طی کنند.


امام جمعه ساوه در پایان گفت: این ورود به دنیای دانش و مدرسه برای دانش‌آموزان، نوید آینده‌ای روشن و پر از امید را به همراه دارد. آن‌ها در این مرحله از زندگی، با یادگیری مبانی علم و دانش، مهارت‌های اساسی و ارزش‌های اخلاقی، پایه‌های محکمی را برای ساختن آینده‌ای موفق و نقش‌آفرینی در جامعه خود بنا می‌کنند.

گفتنی است امسال ۵ هزار و ۲۰۰ نوآموز پایه اول ابتدایی در شهرستان ساوه پس از حضور در جشن شکوفه‌ها وارد مدارس شدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار