رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-29 14:37 شماره خبر : 8091 https://diyareaftab.ir/short/4OO6Z 0
مجری طرح‌های نیروگاه‌های تجدید‌پذیر خبر داد:

مشاور مدیرعامل و مجری طرح‌های نیروگاه‌های تجدید‌پذیر شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: تاکنون ۲۱ مزرعه خورشیدی به میزان هزار و ۸۶۱ کیلووات در استان مرکزی احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ کورش طالبی امروز در جلسه هماهنگی و بازدید کشاورزان منتخب استان مرکزی از نیروگاه‌های خورشیدی، افزود: دستورالعمل و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی لحاظ کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ روز در سال در کل کشور از نعمت روزهای آفتابی بهره مند هستیم، افزود: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تسهیلات ویژه‌ای برای احداث مزارع خورشیدی پیش‌بینی شده و سرمایه‌گذاری در این بخش فعالیتی سودآور و زودبازده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ناترازی تولید و مصرف برق در سال‌های اخیر و افزایش آلودگی هوا تغییر نگرش جدی در توسعه و احداث حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را دوچندان کرده است.  

علی صفری گفت: کشاورزانی که دارای پست اختصاصی هستند و در صورت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق از طریق احداث و بهره برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) با ظرفیت ۸۰ درصد دیماند مصرفی چاه کشاورزی و با احداث نیروگاه، برق مصرفی خود را تامین کنند علاوه بر اینکه از کل محدودیت‌های مدیریت بار که هر سال (از ابتدای خرداد تا پایان شهریور) است از شمول برنامه‌های مدیریت بار خارج خواهند شد در سایر ایام سال نیز می‌توانند در آمدزایی خوبی داشته باشند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار