رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 13:31 شماره خبر : 5049 https://diyareaftab.ir/short/eGyGL 0
معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله خبر داد:

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج سازندگی پیش‌بینی شده که از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محمد گودرزی، صبح امروز، در نشست خبری نکوداشت هفته بسیج سازندگی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهادگر و تبریک پیروزی جبهه مقاومت، عملیات وعده صادق و روز معلم گفت: بسیج، کلید طلایی حل مشکلات کشور است و یکی از کارهای بزرگ بسیج نیز تشکیل گروه‌های جهادی است.

وی در خصوص فعالیت‌های بسیج سازندگی افزود: پروژه‌های عمرانی، تعمیر و بازسازی مساجد، مدارس و اماکن مسکونی، ساخت خانه برای افراد محروم و کم‌برخوردار، احداث خانه‌های بهداشت روستایی، ساخت و تعمیر بقعه‌های متبرکه، حسینیه و کتابخانه‌، ایجاد راه‌های روستایی، آبرسانی به روستاها، کمک در ایجاد شبکه برق، ایجاد فضاهای ورزشی، بیابان‌زدایی، کمک در ساخت واحدهای مسکونی برای زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، از فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: به‌منظور رشد و شکوفایی در کشف مسائل مورد نیاز جامعه، حل آن‌ها در اقداماتی خاص و اثرگذاری در جامعه و منطبق با نیازهای انقلاب و اسلام، طرح اعتلای بسیج که در دستور کار سازمان بسیج است شکل گرفته است.

گودرزی عنوان کرد: کار بسیج، جهادی و در راه خدا است که در حوزه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، عرصه‌های فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، علمی، کمک به زیرساخت‌های کشور، دفاعی و امنیتی، آموزش و توانمندسازی برای اشتغال‌زایی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار با سرمایه‌های مردمی، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، خدمات‌ بهداشتی و درمانی فعالیت می‌کند.

وی به تشریح برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته بسیج سازندگی پیش‌بینی شده که از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه اجرا می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح هفت منزل مسکونی ساخته‌شده محرومان در هر شهرستان استان، افتتاح استخر ذخیره آب روستایی، افتتاح استخر ذخیره آب کشاورزی در روستا‌ها، اجرای صبحگاه مشترک گروه‌های جهادی و دستگاه‌های اجرایی، همایش بزرگ تجلیل از مادران جهادی و افتتاح چندین صندوق قرض‌الحسنه جدید، از برنامه‌های نکوداشت هفته بسیج سازندگی در استان مرکزی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار