رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/23 Sunday - 2024 12 May الأحد ، 4 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-09 11:35 شماره خبر : 4971 https://diyareaftab.ir/short/NgoG5 0
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ساوه:

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ساوه از اجرای بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج در ساوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام محمدی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی سپاه؛ گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع تعلیم و تربیت، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری(ره) و هفته معلم، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز هفته‌ای به نام عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه بسیج ساوه افزود: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج ساوه با محوریت آشنایی جامعه با افکار و عقاید ارزشمند شهید مطهری برگزار می‌شود.

وی گفت: این هفته بهانه‌ای است تا از معلمان، مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی و همه کسانی که در عرصه علم و دانش فعال هستند، تجلیل شود.

حجت‌الاسلام محمدی در تشریح این برنامه‌ها عنوان کرد: تجلیل از اساتید و معلمان برجسته که در طول سال حقیقتاً شبانه‌روز پای در رکاب انقلاب اسلامی کار جهادی انجام می‌دهند، یکی از وظایف ما است.


وی ادامه داد: در این هفته مراسم مختلفی از جمله، برگزاری نشست‌های حکمت مطهر با محوریت‌ اندیشه شهید مطهری، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا و مربیان، دیدار با ائمه جمعه و برگزاری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های مقاومت با محوریت‌ اندیشه‌های شهید مطهری، تجلیل از مربیان تربیتی و بصیرتی استان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، فراخوان مقاله و دریافت آثار پژوهشی مکتب مطهر، نواخت زنگ انشای مطهر در مدارس، تبیین آثار و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی است.


وی گفت: ارتباط شهید مطهری با امام خمینی(ره)، یکی از نقاط برجسته زندگی استاد شهید است. مطهری در کنار اساتید گرانقدری که داشت، به مدت دوازده سال نیز نزد امام خمینی(ره) به تحصیل علم پرداخت و در شاخه‌هایی نظیر فلسفه صدرایی (ملاصدرا)، عرفان، اخلاق و اصول، محضر‌ایشان را درک کرد.


حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) شهید مطهری را پاره تن خویش خواندند و همین یک جمله برای شناخت شهید مطهری و قدم نهادن در مکتب انسان‌سازی کافی است.


وی خاطر نشان کرد: شهید مطهری در تمامی موضوعات اجتماعی افکار و عقاید والایی دارد که در این هفته فرصتی برای‌ شناساندن ویژگی‌های این شهید به مردم است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار