رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 13:15 شماره خبر : 7806 https://diyareaftab.ir/short/NYBzR 0
امام جمعه موقت اراک:

امام جمعه موقت اراک گفت: آموزش و پرورش بعد از خانواده‌ها، خط مقدم در فرهنگ‌سازی جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، ظهر جمعه ۱۶ شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه، در مصلای بیت‌المقدس اراک، ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی همه‌ی مسلمانان جهان، همه‌ی مردم را به تقوای الهی توصیه کرد و گفت: کلید موفقت همه‌ی ما در اخلاص است.

وی، افزود: همه‌ی هدف خلقت، پرورش انسان‌های متقی و مومن است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: هر کاری در این دنیا انجام می‌دهیم باید به بازخورد آن در عالم آخرت توجه کنیم که چه پس‌اندازی برای ما ایجاد کرده است.

حسینی‌پور ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول عنوان کرد: در این ماه هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه روی داد که انفاقی بزرگ در تاریخ اسلامی از خود برجای گذاشت و سعی کنیم متصل به صفت پیامبر و اهل بیت باشیم.

وی اظهار کرد: در جامعه اسلامی و مهدوی، در خانواده‌ها، در محل کار، در محفل دوستان و آشنایان و همسایگان باید رافت و مهربانی باشد، که از خصوصیات پیامبر و اهل بیت ایشان است.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: هیچ یک از اعمال ما از نظر الهی پنهان نیست، فلذا باید عالم را در محضر خدا بدانیم و در آن معصیت نکنیم.

حسینی‌پور تصریح کرد: واقعه نظام جمهوری اسلامی ایران یک روی‌داد بزرگ و باشکوه است که به راحتی به دست نیامده است و نباید بگذاریم دشمنان این نظام با هر ترفندی، امنیت و فرهنگ ما را نشانه روند.

وی بیان کرد: دولت امروز امانت‌دار نظام اسلامی است که باید همه دست‌اندرکاران در دولت چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران در حدی باشند که زحمات مسئولان قبل را پاس بدارند و ادامه‌دهنده راه آنان باشند و این حاصل نمی‌شود مگر با به‌کارگیری تجربه‌های گذشته و عدم اعتماد به دولت‌های خون‌خوار غربی و مستکبر که با حیله‌های خود ملت ایران را محروم و تحریم نکنند.

امام جمعه موقت اراک عنوان کرد: آموزش و پرورش بعد از خانواده‌ها، خط مقدم در فرهنگ‌سازی جامعه است و باید با ایجاد راه‌کارهای سازنده، تربیت اسلامی و اجتماعی را در سنین پایین به کودکان آموزش داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار