رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-11 11:26 شماره خبر : 516 https://diyareaftab.ir/short/eGj34 0
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، از پویش کاشت بذر در اراک، در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار خبر داد و گفت: ۴۸۰ هکتار از اراضی، در نزدیکی شهرهای استان، شناسایی شده است، که حدود ۵۰۰ هزار بذر، در آن کاشته می‌شود.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ صبح امروز، عبدالحسین محمد، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) در پویش طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور که سهم استان کاشت ۱۶ میلیون درخت در چهار سال، گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای دوستی با طبیعت، کاشت بذر، نهال و درخت است.

وی، افزود: کاشت درخت و احداث فضاهای سبز، علاوه بر زیبایی بصیری که به شهر می‌دهد، در پاک کردن هوا از آلایندگی، تولید اکسیژن، خنک نگه‌داشت هوای شهر، جلوگیری از فرسایش خاک، فراهم کردن زیستگاه حیوانات و پرندگان و همچنین تولید میوه‌های خوراکی مؤثر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، بیان کرد: پویش کاشت بذر در اراک، با مشارکت استانداری مرکزی، شهرداری اراک، سپاه روح الله، اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم شهر اراک، در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار انجام می‌شود و ۴۸۰ هکتار از اراضی، در نزدیکی شهرهای استان، شناسایی شده است، که حدود ۵۰۰ هزار بذر، در آن کاشته می‌شود.

محمدی، اظهار کرد: مکان‌های بذرکاری، به‌علاوه شهر اراک، در شهرستان‌های استان مرکزی ازجمله، کوه بوجه در خمین، شهر مهاجران، منطقه اروج در محلات، کوه پینه گرد شهر مامونیه، کیلومتر سه جاده دلیجان اصفهان، کمربندی شرقی ساوه، پارک کوهستان شهر آشتیان، کوه دینمار در تفرش، تپه الله شهر تلخاب در فراهان، پارک جنگلی کمیجان، مقبره شهدای گمنام شهر خنداب خواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار