رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-08-02 11:27 شماره خبر : 9000 https://diyareaftab.ir/short/Vwng3 0
فرمانده ناحیه بسیج ساوه:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: باید دانش‌آموزان را با قهرمانان جبهه مقاومت آشنا کرد تا این الگو‌های ایثار و فداکاری، ارزش‌های انسانی و ملی را در خود نهادینه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ علیرضا مهدی در جلسه کمیته پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که با حضور مدیر آموزش و پرورش، مسئولان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی خواهران و برادران، در سالن جلسات این اداره برگزار شد؛ با اشاره به شهادت فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، شهید یحیی سنوار، گفت: همان‌گونه که در مورد شهادت شهید حججی نیز اتفاق افتاد، دشمن قصد داشت با انتشار فیلم شهادت سنوار او را خوار کند. اما خداوند به او عزت بیشتری بخشید و او را به یک قهرمان تبدیل کرد و باید دانش‌آموزان را با این الگو‌ها آشنا کرد.

وی افزود: این نوع شهادت‌ها نشان‌دهنده قدرت و‌ ایستادگی افرادی است که در مسیر مقاومت قدم برمی‌دارند و معرفی چنین شخصیت‌هایی به نسل جوان می‌تواند به ایجاد انگیزه و شجاعت در آن‌ها کمک کند و ارزش‌های انسانی و ملی را در دلشان نهادینه کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه در خصوص اهمیت اردوی راهیان نور گفت: فرصتی است برای نسل جدید تا با فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند و از تجربیات رزمندگان بهره‌مند شوند.

وی مکتوب کردن سفر کاروان راهیان نور را برای انتقال به نسل‌های آینده بسیار مهم برشمرد و گفت: در این سفر زیارتی، جوانان علاوه بر آشنایی با خصوصیات شهدا، خواهان آن هستند که مانند شهدا سرافراز شوند. لازمه این سرافرازی نیز تبعیت و پیروی از ولایت‌فقیه و رهبری است که این یادداشت‌ها نه تنها خاطرات را حفظ می‌کند، بلکه به نسل‌های آینده الهام می‌بخشد تا مسیر صحیح را در زندگی انتخاب کنند و ارزش‌های اسلامی و ملی را پاس بدارند.

مهدی گفت: باید دانش‌آموزان را با قهرمانان جبهه مقاومت آشنا کرد تا این الگو‌های ایثار و فداکاری، ارزش‌های انسانی و ملی را در خود نهادینه کنند. آشنایی با این قهرمانان به تقویت حس مسئولیت‌پذیری و آگاهی اجتماعی آن‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را به فعالیت‌های مثبت اجتماعی و سیاسی تشویق می‌کند.

برنامه‌ریزی به منظور گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و روز ۱۳ آبان شامل برگزاری گردهمایی‌های دانش‌آموزی برای محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی، راه‌اندازی پویش کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان، و سازماندهی آموزش‌های درس آمادگی دفاعی بود. همچنین، چگونگی برگزاری اردو‌های راهیان نور نیز از مهم‌ترین محور‌های مورد بحث در این نشست به شمار می‌رفت. این فعالیت‌ها به هدف تقویت روحیه مقاومت و آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار