رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 06:47 شماره خبر : 4746 https://diyareaftab.ir/short/VJ5xv 0
مديرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان مرکزی:

مديرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان مرکزی گفت: حدود 90 درصد از حجم کل سد آبی ساوه خالی از ذخار آبی است که از 10 درصد آب موجود در آن هم بخشی به عنوان حجم مرده و غیرقابل استفاده محاسبه می‌شود.

حسین اسدی، در گفتگو با خیرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: علیرغم بارش‌های خوبی که در هفته‌های اخیر در استان مرکزی صورت گرفت، متأسفانه سدهای آبی استان به وضعیت مطلوبی نرسیده‌اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان افزود: ۹۰ درصد از حجم کل سد آبی ساوه خالی از ذخایر آبی است و با گنجایش ۲۷۷ میلیون متر مکعبی این سد، ۲۷ میلیون متر مکعب، یعنی حدود ۱۰ درصد از کل حجم این سد ذخایر آبی موجود است که از این مقدار بخشی به عنوان حجم مرده و غیرقابل استفاده محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان مرکزی بیان کرد: سد ساوه وظیفه تأمین آب شرب شهروندان شهر ساوه و ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات انار و پسته را برعهده دارد که با توجه به حجم کم آب ذخیره شده در سد ساوه و همچنین اولویت تأمین آب شرب خانه‌های شهری، استفاده آب برای کشاورزان آن منطقه مقدور نیست.

اسدی عنوان کرد: سد کمال‌صالح با حجم ۹۵ میلیون متر مکعب، با بارش‌های صورت‌گرفته اخیر حدود ۳۲ درصد از حجم کل آن، ذخیره آبی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: انجام آبرسانی به خطوط رینگ شمالی و جنوبی در اراک، ایجاد یک خط انتقال آب برای شهر ساوه و حفر ۱۹ حلقه چاه، مشروط بر اینکه مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به‌ویژه کشاورزان الگوی کشت ویژه خود را رعایت کنند. امسال چالش کم‌آبی را بدون جیره‌بندی پشت سر می‌گذاریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار