رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-17 11:42 شماره خبر : 7822 https://diyareaftab.ir/short/N2oYb 0
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: به‎‌مناسبت هفته تعاون ۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ جمشید امیدی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به‎‌مناسبت هفته تعاون ۹ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۲۲۴ میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای ۱۸۹ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تعداد اعضای این تعاونی‌ها را ۶۴۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: برای راه‌اندازی این تعاونی‌ها ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

امیدی یادآور شد: استخر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران خمین، مسکن کوثر کارکنان ماشین‌سازی اراک، استاد شهریار، کشت و صنعت نگین دشت سعادت، بانوی سلامت هستی، عفاف و حجاب ستایش، مستحکم پلیمر پایدار، کوشش برق مرکزی و بهساز نان ثمین از تعاونی‌های هستند که به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی ۵۰ تعاونی در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۵۰ تعاونی جدید در استان مرکزی تشکیل شده است گفت: با ایجاد این تعاوونی‌ها برای هزار و ۴۲۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۹۹ مورد بازدید از تعاونی‌ها، ۲۰۹ موردنظارت بر مجامع تعاونی‌ها و مشکلات ۴۹ تعاونی مورد بررسی قرار گرفته است.

صادرات ۳۰ میلیون دلاری تعاونی‌های استان

امیدی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی تعاونی‌های استان مرکزی بیان کرد: در یک سال گذشته تعاونی‌های استان ۳۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد اعضای تعاونی‌ها در یک سال گذشته هزار و ۹ نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری‌های برای حضور ۲۴ تعاونی در نمایشگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

مرکزی ۲ هزار و ۲ تعاونی فعال دارد

امیدی تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۲ هزار و ۲ تعاونی عنوان کرد و افزود: تعداد اعضای تعاونی‌های استان ۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر با احتساب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت و بدون اعضای سهم عدالت ۱۲۱ هزار و ۳۹۲ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی سرمایه ثبتی کل تعاونی‌های استان را ۱۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۱۹ هزار و ۴۴۵ نفر در تعاونی‌های استان اشتغال دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار