رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 10:30 شماره خبر : 5136 https://diyareaftab.ir/short/V5gPg 0
دبیر همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران:

دبیر همایش بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران گفت: ۶۲۰ مقاله علمی‌پژوهشی از سراسر کشور به دبیرخانه بین‌المللی مکانیک ایران در اراک ارسال شده است که با داوری انجام شده، ۴۶۰ مقاله پذیرش نهایی را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ابوالفضل حاجی‌زاده، صبح امروز، در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران، که در کلان‌شهر اراک، با هدف تبیین دستاوردهای علمی و پژوهشی در استان و کشور و همچنین جایگاه مهندس مکانیک در تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: بنا به بیانات مقام معظم رهبری امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است که شعار پرمحتوایی است با نماد خودباوری در همه‌ی عرصه‌های تولیدی از جمله صنعت است.

وی افزود: شعاری که توسط مقام رهبری برای سال جاری انتخاب شده است باعث ایجاد شرایط اقتصادی بهتر برای عمومی جامعه که دغدغه مدیران کشور است، می‌شود.

دبیر سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران بیان کرد: جایگاه دانشگاه به‌عنوان نماد و مظهر علم و فناوری، حرکت به سوی دستاوردهای بین‌المللی و صنعتی، که سنبل عمل و محرک چرخ اقتصاد کشور است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: نقش‌آفرینی متقابلی که بین دانشگاه و صنعت شکل می‌گیرد، می‌تواند باعث محقق شدن نیازهای اصلی جامعه و رسیدن به جهش تولید شود.

وی اظهار کرد: با سوق دادن مشارکت مردم در بخش‌های تولیدی صنایع خرد، کوچک و متوسط به بخش دوم شعار سال که مشارک مردم است می‌رسیم.

دبیر سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران خاطرنشان کرد: پویایی که صنایع خرد و متوسط دارند، یکی از ارکان مشارکت‌های مردمی هستند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ۶۲۰ مقاله علمی‌پژوهشی از ۴۰ دانشگاه سراسر کشور به دبیرخانه سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی مهندسی مکانیک ایران در اراک ارسال شده است که با داوری اساتید مطرح کشور، ۴۶۰ مقاله پذیرش نهایی را دریافت کردند.

وی بیان کرد: در این همایش ۴۶۰ مقاله تایید شده در ۱۶ پنل موازی با محوریت زیر رشته‌های کوناگون صنعت و مکانیک ارائه ‌خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار