رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-17 20:00 شماره خبر : 7833 https://diyareaftab.ir/short/eqv8B 0
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۲۵۵ اثر به دبیرخانه‌ چهارمین جشنواره مطبوعات استان ارسال شده و با داوری که روی آثار فرستاده شده انجام شد، در نهایت ۲۰۴ اثر پذیرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ حسین محمودی‌فر، بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات استان مرکزی در سالن غدیر استانداری مرکزی گفت: امروز مفتخر هستیم که در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات استان مرکزی میزبان خبرنگاران سخت کوش و اصحاب رسانه هستیم.

وی افزود: ۲۵۵ اثر به دبیرخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شده و با داوری که روی آثار فرستاده شده انجام شد، در نهایت ۲۰۴ اثر پذیرفته شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: موضوعات و محورهای جشنواره در راستای تحقق محورهای شعار سال در استان مرکزی در رابطه با چالش‌های مرتبط مهار تورم و رشد تولید، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی (فرصت‌ها و تهدیدها)، توسعه و ترویج ارزش‌های دینی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، خودکشی، سرقت، حاشیه نشینی، خشونت، بیکاری، فقر، فساد اداری)، مدیریت شهری و توسعه حقوق شهروندی، فعالیت در راستای جهاد تبیین با نگاه به دستاوردهای نظام و امید به آینده کشور، بهداشت عمومی و بیماریهای فراگیر، اقتصاد و تولید (پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، مقابله با تحریم‌های اقتصادی)، تقویت بنیان خانواده (ازدواج، جوانی جمعیت، فرزند آوری و…)، محیط زیست، بحران آب، بحران انرژی و اصلاح الگوی مصرف (آب و برق و گاز و…) موضوعات تبیین تحقق محور شعار سال، چالش‌های فضای مجازی به عنوان فرصت‌ها، امر به معروف و نهی از منکر بوده است.  

محمودی‌فر عنوان کرد: اهداف جشنواره در راستای کمک به ارتقای کیفی محتوا و آثار منتشر شده در رسانه‌های محلی، ایجاد فضای رقابتی مثبت و سالم و افزایش انگیزه و خلاقیت، ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، ارتقای دانش و سواد رسانه‌ای، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه استان در عرصه رسانه، تجلیل از فعالان عرصه رسانه و ارزیابی برترین‌های رسانه‌ای استان، تقویت مرجعیت رسانه‌های داخلیت، قویت جریان نقد مصلحانه در رسانه‌ها و برجسته سازی نقش ارزشمند مطبوعات محلی و رسانه‌ها و با پیشگری آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

وی بیان کرد: بخش‌های جشنواره در بخش اصلی خبر، مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس (خبری، گزارش تصویری)، گزارش (خبری، تحلیلی، تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز (کاریکاتور و مکتوب)، بخش نگاه نو، خلاقیت‌های رسانه‌ای در فضای مجازی (با اولویت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی) داوری شده است. در بخش ویژه با موضوعات تحکیم خانواده، جوانی جمعیت، زیست عفیفانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: در عصر رسانه زندگی می‌کنیم و به یک عضو جدایی ناپذیر از زندگی امروزه تبدیل شده است و توسعه پیدا کرده است. زمانی مطبوعات توسعه پیدا می‌کنند که همگان پای کار باشند. از اشخاصی که آثار فرستادن، بسیج رسانه، اصحاب رسانه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و همه اشخاصی که در برپایی آئین اختتامیه چهارمین جشنواره همکاری کردند کمال تشکر را دارم.

در پایان اسامی خبرنگاران و آثار منتخب به شرح زیر اعلام شد:

در رشته گزارش رتبه اول«مریم روشن» از خبرگزاری ایکنا، رتبه دوم مشترکا «هادی صفدری» از ایسنا، «مبین جلیلی» از تسنیم و « شایسته سلامی» از روزنامه عطر یاس، در رشته خبر نیز رتبه سوم مشترکا «حسن حسین‌زاده» و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم‌براه و همچنین «معصومه صفری» شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در رشته مقاله و یادداشت نیز رتبه اول«مهدی محمدی» از ماهنامه اندیشه مرکزی، رتبه دوم «کبری بهرامی» و رتبه سوم «ریحانه جلالی» از خبرگزاری فارس شناخته شدند.

در رشته طنز و کاریکاتور اثری شایسته معرفی شناخته نشد و «وحید حاج‌سعیدی» رتبه دوم و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم‌براه رتبه سوم را از آن خود کردند.

در رشته عکس هم رتبه اول «محمد اسدی» از ایسنا، «ملیکا حسینی» رتبه دوم از تسنیم، در رشته تیتر نیز رتبه اول «ژاله گرگانی» از ایرنا رتبه دوم مشترکا «ریحانه جلالی از خبرگزاری فارس و «وحید حاج‌سعیدی» از وقایع استان و رتبه سوم مشترکا «شقایق ابراهیمی» از ایسنا و «مریم روشن» از خبرگزاری قرآن شناخته شدند.

در رشته مصاحبه هم نفر اول «مبین جلیلی» از تسنیم، نفر دوم «علی فرقانی» از ایسنا و نفر سوم « ژاله گرگانی» از ایرنا «محمدرضا داودآبادی» از پایگاه خبری دیار آفتاب، آثار ارسالی در بخش ویژه رشته جوانی جمعیت نیز نفر دوم، «علی فرقانی» از ایسنا، نفر سوم «مبین جلیلی» از تسنیم را کسب کردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار