رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-16 20:43 شماره خبر : 7809 https://diyareaftab.ir/short/NEbZn 0
امام جمعه کمیجان:

امام جمعه کمیجان گفت: در ۱۷ شهریور دستگاه طاغوت بدون اطلاع قبلی اعلام حکومت نظامی کرد و قیام مردم و اعتراض مردم را با گلوله پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از سلام کمیجان، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ۱۶ شهریورماه در کمیجان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در مصلای شهر برگزار شد. 

امام جمعه کمیجان با استعانت از آیه ٩۴ سوره یوسف گفت: وقتی برادران یوسف به سوی پدر میرفتند حضرت یوسف پیراهنش را برای پدر فرستاد و حضرت یعقوب از فرسنگ‌ها بوی پیراهن یوسف را استشمام کرد و در حدیث کساء هم اهل کساء عطر پیامبر را در خانه حضرت فاطمه استشمام نمودند و حضرت محمد صلی الله و علیه و آله فرمود من بوی بهشت را از دخترم فاطمه می‌شنوم و زمانی که متوکل عباسی قبر شریف امام حسین را خراب کرد عده‌ای از روی عطر تربت امام حسین قبر ایشان را شناسایی کردند این موضوع در غیر معصومین هم اتفاق افتاده مانند جریان اویس قرنی و جون شهید کربلا در ما هم عطر خوب و بهشتی نتیجه عمل صالح در انسان است. 

وی گفت: در مقابل عمل صالح، دروغ باعث می‌شود از انسان بوی تعفن بیاید و فرشتگان او را لعنت کنند برای همین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمودند با استغفار خودتان را خوش بو کنید تا بوی بد گناهان شما را رسوا نکند. 

وی ادامه داد: خوب است ما هم بعد از دو ماه عزاداری که عطر اهل‌بیت را گرفتیم بیشتر مراقب خود باشیم.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به‌‌مناسبت‌های هفته از جمله شهادت امام حسن عسگری و مظلومیت این امام و زندگی در حصر ایشان و قیام ۱۷ شهریور گفت: در ۱۷ شهریور، دستگاه طاغوت بدون اطلاع قبلی اعلام حکومت نظامی کرد و قیام و اعتراض مردم را با گلوله پاسخ داد و منجر به شهادت رسیدن عده‌ای از هموطنان به دست رژیم پهلوی شد.

امام جمعه کمیجان گفت: اتفاقات غزه و فلسطین و حمایت بی‌شرمانه آمریکا از این رژیم صفاک و سکوت کشورهای مسلمان هم از موارد مذکور خطبه دوم بود.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار