رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-18 10:51 شماره خبر : 5105 https://diyareaftab.ir/short/4Xl8y 0
مسئول گروه جهادی حضرت خدیجه‌(س) ساوه:

مسئول گروه جهادی حضرت خدیجه‌(س) ساوه گفت: حضور و شرکت در کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات و روحیه مبارزه در فرد و جامعه کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ صنم هدایتی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ گفت: کار جهادی شامل مشارکت فعال در فعالیت‌ها و پروژه‌هایی است که به بهبود شرایط جامعه و افراد کمک می‌کند و این کار می‌تواند شامل خدمات به نیازمندان، مشارکت در طرح‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و.. باشد.


وی افزود: در این راستا فعالیت گروه جهادی حضرت خدیجه‌(س)، از سال ۹۳ به صورت خودجوش آغاز شد و از سال ۹۹ این گروه جهادی به صورت رسمی ثبت شد.

هدایتی گفت: فعالیت گروه جهادی حضرت خدیجه(س)؛ در بدو تأسیس با تعداد معدودی از جهادگران آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر از نیرو‌های جهادی در گروه‌های مختلف مشغول به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی یاد‌آور شد: با شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی پا به عرصه گذاشتند و خدمات شایانی را در عرصه سلامت، توزیع ماسک و ضدعفونی معابر ارائه دادند و همچنین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، توانستیم با توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مؤمنانه، نقش وافری را ایفا کنیم.


هدایتی افزود: این گروه دارای صندوق قرض‌الحسنه است قبل از هر عملی واحد کمک‌های نقدی سعی در شناسایی نیازمندان دارد و برای افرادی که اولین بار به خیریه مراجعه می‌کنند و شرایط لازم برای دریافت این مبالغ را دارند پرونده تحقیق حضوری تشکیل می‌دهند و بعد از طی مراحلی اقدامات لازم برای وام این افراد صورت می‌گیرد.

مسئول گروه جهادی حضرت خدیجه(س) عنوان کرد: شناسایی نیازمندان و خیرین، تهیه جهیزیه و سیسمونی، پخت غذا در ایام الله، تهیه سبد‌های معیشتی، انجام برنامه‌های مناسبتی، یادواره شهدا، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و... از جمله کار‌های این گروه جهادی است.


وی با اشاره به اینکه کار جهادی می‌تواند به تقویت ارزش‌های دینی و انگیزه‌های اسلامی کمک کند بیان کرد: این ارزش‌ها شامل‌ ایمان به خدا، عدالت، صداقت، و همبستگی اجتماعی است.


هدایتی گفت: حضور و شرکت در کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات و روحیه مبارزه در فرد و جامعه کمک کند. این اخلاقیات شامل صبر، استقامت است.

این مسئول گروه جهادی بیان کرد: گروه جهادی حضرت خدیجه(س) دارای موکب نیز است و در ایام اربعین به مدت 10 روز در نجف اشرف خدمت‌رسانی به زائرین را انجام می‌دهد.

وی همچنین افزود: حمایت و صیانت از خانواده‌های بهبود یافتن از اعتیاد، یکی از اقدامات مهم این گروه جهادی است که زمینه دسترسی به خدمات اولیه برای خانواده‌های آنان فراهم می‌شود.

کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات کمک می‌کند
کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات کمک می‌کند
کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات کمک می‌کند

پرورش ماهی با وام بسیج سازندگی


هدایتی همچنین گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری مبحث اقتصاد مقاومتی را بیان کردند قصد داشتم در راستای کمک به تولید کشور فعالیتی را آغاز کنم که با مشورت و همکاری بسیج سازندگی استخر پرورش ماهی راه‌اندازی کردم و مجوز‌های لازم را نیز در این راستا دریافت کردم که در دو نوبت ماهی‌ها را به بازار عرضه کردیم.

این بانوی کارآفرین که در عمل به اقتصاد مقاومتی توجه کرده است بیان کرد: هم‌اکنون در یک استخر ماهی قزل‌آلا را به مقدار ۵ تن پرورش می‌دهم که علاوه بر اینکه کمک به اقتصاد مقاومتی شده است برای سه نفر نیز اشتغالزایی کرده‌ام.


وی گفت: استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به عنوان سرمایه‌ای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کار‌های جهادی به تقویت اخلاقیات کمک می‌کند

لحظه‌هایی از زندگی با کشت زعفران


این بانوی کارآفرین گفت: با همت و حرکت جهادی، به مدت سه سال است که کار کاشت زعفران را انجام می‌دهیم که با کشت زعفران نقش بسیار پررنگی در زمینه رشد اقتصادی خانواده و دیگران فراهم کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: این محصول در شرایطی که مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است محصول خوبی برای ایجاد اشتغال است.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار