رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-16 13:34 شماره خبر : 5099 https://diyareaftab.ir/short/Nj5Pr 0
هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد؛

هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: سرعت وزش باد در استان مرکزی طی امروز نسبتا شدید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ هواشناسی استان مرکزی اعلام کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از امروز به کشور اسشت.

این سامانه طی امروز عمدتا موجب افزایش ابر در استان خواهد شد اما احتمال برخی رگبارهای پراکنده باران طی ساعاتی از امروز در مناطقی از استان دور از انتظار نیست. همچنین سرعت وزش باد در استان طی امروز نسبتا شدید خواهد بود.  

عمده فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بامداد فردا دوشنبه در استان آغاز خواهد شد و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد خواهد شد.  

سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید خواهد بود.  

لذا به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار هواشناسی شماره ۶ اداره کل هواشناس استان امروز صادر شده است.  

با عبور سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا به‌ویژه دمای شبانه بطور نسبتا محسوسی کاهش خواهد یافت و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی در مناطق سردسیر استان دمای کمینه به کمتر از پنج درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار