رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/02/29 Saturday - 2024 18 May السبت ، 10 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-19 08:38 شماره خبر : 97 https://diyareaftab.ir/short/VJ57e 0
رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان اراک خبر داد:

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر اراک با اشاره به اینکه واردات و قاچاق، بلای جان صنعت نوشت‌افزار است، گفت: فروش لوازم‌التحریر وارداتی برگرفته از فرهنگ غرب در کشور روبه افزایش است.

محمد فیروزی، رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر اراک در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ گفت؛ هر سال در آستانه بازگشایی مدارس، شور و شعف خاصی بین دانش‌آموزان حاکم می‌شود و با خرید لوازم‌التحریر مورد نیاز خود به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند اما مشکلی که وجود دارد که در بین محصولات نوشت‌افزار، شاهد وجود لوازم‌التحریر قاچاق غیر ایرانی هستیم.

وی با اشاره به وجود کالای قاچاق لوازم‌التحریر در بازار، افزود: فروش لوازم‌التحریر وارداتی برگرفته از فرهنگ غرب در کشور رو به افزایش است و هیچ نظارت قانونی بر سرمنشأ این واردات وجود ندارد به همین دلیل، معلمان و خانواده‌ها بر این امر معترض هستند زیرا باعث تحریف فرهنگ و ضعیف شدن عقاید اسلامی در دوران کودکی و نوجوانی و وجود تبعات ناخوشایند اقتصادی بر جامعه می‌شود.

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر اراک با اشاره به بازرسی‌های انجام شده بر عملکرد فروشگاه‌های نوشت‌افزار توسط اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر ادامه داد: اتحادیه کتاب‌فروشان به تنهایی نمی‌تواند مانع فروش لوازم نوشت‌افزار قاچاق شود و باید راه اصلی واردات غیرقانونی آن توسط سازمان‌های مربوطه شناسایی و منحل شود.

فیروزی افزود: در برخی از مدارس شاهد توزیع و فروش لوازم‌التحریر غیر ایرانی و غیر اسلامی توسط مدیران مدرسه هستیم که این امر نشانه ضعف بازرسی و ضعف فرهنگی است.

وی با بیان برگزاری فروش فوق‌العاده لوازم‌التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: این اتحادیه در نظر دارد با برپایی فروشگاه تخفیف اقلام تحصیلی و نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی با قیمت متعارف در پیاده‌راه امیرکبیر اراک، قدمی برای رفاه حال همشهریان بردارد.

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر اراک در خصوص مشکلات صنف کتاب‌فروشان و لوازم‌التحریر خاطرنشان کرد: وجود دست‌فروشان و دوره‌گردها و همچنین دیگر صنوف که تداخل صنفی غیرقانونی همراه با فروش محصولات نوشت‌افزار قاچاق ایجاد می‌کنند، عدم توزیع کتب درسی توسط کتاب‌فروشان و تورم و افزایش قیمت، از موانع و مشکلات لوازم‌التحریر است.

فیروزی در پایان عنوان کرد: فراگیری ساز و کار کتاب‌خوانی و حمایت مردم از صنف کتاب‌فروشان می‌تواند تأثیر بسزایی در راستای کاهش موانع صنف نوشت‌افزار و پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار