رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-25 22:24 شماره خبر : 4633 https://diyareaftab.ir/short/eGy7v 0
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد استان مرکزی:

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نقش هنرمندان در تبیین‌گری بی‌بدیل است و آن‌ها با ظرافتی که دارند می‌توانند در معرفی و شناسایی جریان حق و باطل کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ مصطفی مشایخی در همایش هنر انقلاب اسلامی شامگاه شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه در سالن سلمان ساوجی برگزار شد؛ گفت: هنرمندان همواره جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و می‌توانند کمک شایانی در نشان دادن جبهه حق و باطل داشته باشند.


وی افزود: نازل شدن قرآن کریم بدین معنا است که خداوند بار محتوایی قرآن را پایین آورد تا هم سطح فکر عرب، غیر عرب و همچنین قابل درک برای تمام انسان‌ها باشد.

 

مشایخی گفت: بیش از ۱۵۰۰ قصه در قرآن وجود دارد و این به این سبب است که قالب قصه و داستان به صورتی است که  برای همه ساده و قابل فهم باشد.


مدیر کل اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نقش هنرمندان در تبیین‌گری بی‌بدیل است و آن‌ها با ظرأفتی که دارند می‌توانند در معرفی و شناسایی جریان حق و باطل کمک کنند.


مشایخی گفت: صد‌ها الگو بسیار خوب در شهر ساوه و آوه داریم مثل حسین بن روح نوبختی که سومین نایب از نواب اربعه امام مهدی(عج) است که اهل آوه است و تاکنون برنامه‌ای برای‌ شناساندن این شخص برگزار نشده است و همچنین سلمان ساوجی و دکتر غریب و... که این وظیفه هنرمندان شهر است که به معرفی این چهره‌ها بپردازند.

 

وی بیان کرد: یک چهارم مفاخر در استان مرکزی است و برای هویت بخشی کار، باید هنرمندان این الگو‌ها را به مردم معرفی کنند.

مشایخی گفت: هنرمندان اگر بخواهند مخاطب بیشتری را جذب کنند باید روی حال خودشان کار کنند، زیرا حالت درونی و تنهایی قطعاً روی جمع تأثیر می‌گذارد ، زیرا کار هنرمند ایجاد روحیه است.


هنر انقلاب اسلامی از قرآن و ۱۴ معصوم (ع) است


اصغر مظفری سرپرست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ساوه نیز در این همایش گفت: هنر انقلاب اسلامی برگرفته از حکمت اسلامی است یعنی آمیختگی همراه با عقلانیت و معنویت دارد.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی از آموزه‌های دینی و اسلامی برگرفته است و وی بر ترویج این گفتمان مهم از سوی هنرمندان در سطح جامعه تأکید کرد.


مظفری گفت: مهمترین شاخصه هنر انقلابی تعهد به اخلاق و آرمان‌های نظام اسلامی، امام (ره) و شهدا است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار