رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-21 10:42 شماره خبر : 128 https://diyareaftab.ir/short/NDKJV 0
کارشناس مذهبی مطرح کرد:

کارشناس مذهبی گفت: امام رضا(ع) دارای شاخص‌ترین رفتارهای اخلاقی بوده و ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت، بهترین الگوی رفتاری برای مؤمنان و دنبال کنندگان مکتب ایشان است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام سعید صاحبی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: پیشوایان معصوم ما و از جمله امام رضا(ع) واجد خصوصیات مختلفی بودند و از جامعیت در شخصیت که همان هماهنگی اجزای شخصیت، حاکمیت اصول معین بر رفتار افراد و یکسان بودن واکنش‌ها در موقعیت‌های مشابه است، برخوردار بودند. 

کارشناس مذهبی گفت: امام رضا(ع) در گفتگو با مسئولان مملکت، علماء، مردم و در مناظرات و همه جا از حق ولایت خود و پدران خود دفاع می‌کرد و با منطق قوی در تمام مباحثات افراد را نسبت به امامت متوجه ساخته و مجاب می‌کردند.

وی افزود: ورع و تقوای امام رضا(ع) طوری بود که نه تنها مردم، بلکه دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کردند؛ چراکه تمام فکر و اندیشه حضرت، حفظ دین خدا و اجرای واجبات الهی بود و نجات خود و مردم را در تقوا، ورع، پرهیزکاری و عبادت می‌دانستند.

صاحبی بیان داشت: ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت، بهترین الگوی رفتاری برای مؤمنان و دنبال کنندگان مکتب ایشان است، آن حضرت تأکید داشتند که افراد بر محور تقوا ارزیابی شوند، نه منسب و امثال آن.

این کارشناس امور مذهبی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) توانستند محبت اهل‌بیت(ع) را در بین مردمان منطقه شرق مرزهای اسلام گسترش دهند.

وی در پایان افزود: آشنایی با سیره بزرگان به منظور الگو گیری از مشیء آن فرزانگان، چراغ راهی برای ما رهروان مسیر هدایت است که بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف انقلاب بهره ببریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار